Методиката на предприемача Матю Полард е проста – за да излезе от пашкула на вглъбен, стеснителен човек, интровертът трябва да си остане такъв, какъвто е, да използва с предимство своите качества, без да ги мисли за недостатъци и на всяка цена да се старае да блесне като екстроверт. Това за него е нетипично поведение, а когато се отнася за комерсиални печалби – направо губещо.
Съветите тук са двойно приложими – от една страна за начинаещи търговци, от онези, които в магазина обикалят около клиентите с неуместния въпрос „мога ли да ви помогна с нещо?“, до други, които сключват сделки в по-дискретна обстановка. Психологическите профили на екстроверта и интроверта са очертани още от Юнг, г-н Матю Полард допълва как при реални продажби днес се открояват двата типажа.
Първият общува така напористо и бързо, че изпада в състояние на безтегловност, защото е припрян и в резултат минава за повърхностен и некомпетентен. Интровертът обратно – има задълбочени знания, които не позволяват празни приказки. Той обикновено мълчи и мисли, но толкова бавно, че накрая пак изпада, с вид на пасивен и нерешителен. Пълно е с подобни примери, всеки от нас ги е срещал, или изпитва на свой гръб ежедневно. И няма нужда да избираме – за постижимия баланс между тях говори книгата „Предимството на интроверта“.
текст: Людмила Еленкова