Начало / Критика / Джон Грийн обвини рекламодателите в „YouTube“, че подкрепят само развлекателния бизнес

Джон Грийн обвини рекламодателите в „YouTube“, че подкрепят само развлекателния бизнес

Джон Грийн – автор на бестселърите  „Вината в нашите звезди“, „Къде си, Аляска?“, взе участие в традиционната среща на „YouTube“. Той говори пред 2400 рекламодатели, ютубъри и фенове. Противно на очакванията, Грийн беше изключително сериозен и отправи критики към рекламодателите в популярния видео канал.

„Не съм дошъл, за да ви забавлявам. Нито пък да ви образовам или да ви правя комплименти. Аз съм тук, за да ви изплаша. Много хора тази вечер спорят дали трябва да се рекламира в „YouTube“. Аз ще ви покажа какво ще се случи, ако не го правите“ – с тези думи Грийн  започна своята реч.

Той разказа, че първата му книга „Къде си, Аляска?“ е публикувана през 2005 г., месец преди да пусне първото си видео в „YouTube“. Въпреки че романът му получава добри отзиви, от него са продадени само 8000 копия през първата година. 10 години по-късно „Вината в нашите звезди“ е тотален бестселър (161 поредни седмици е в класацията на „Ню Йорк таймс“ за най-продавани книги), а едноименният филм носи 300 млн. долара приходи в боксофиса.

„Две книги с тотално различни резултати. Как се случва това? Историята на „Вината в нашите звезди“ е комплексна, но едно е сигурно – никога нямаше да има такъв успех без „YouTube“, заяви Грийн.

Писателят разказа и за съвместната си работа с брат си Ханк за видео канала и акцентира, че сега има глад за образователна информация онлайн.  Техните предавания имат огромен успех, но той е постигнат без реклама, а и приходите от нея непрекъснато намаляват.

„С Ханк сме постигнали адски много, благодарение на „YouTube“. Ето обаче моментът, който ще ви уплаши – всичко стана факт почти без никаква реклама. Образователните канали се финансират от доброволци, а „DFTBA Records“ печели толкова от търговия, колкото никога не би могла от реклами. За нас с Ханк работят 30 души, с които правим клипове, които са образователни и забавни в същото време. Макар абонатите и гледанията да растат, едва 20% от приходите ни на година са от реклама, като процентът все повече пада. Приходите от реклама са недостатъчни за създателите на съдържание в мрежата и те са принудени да търсят други начини, за да печелят. Имат участия на живо, публикуват книги, записват албуми, работят с неправителствени организации. Накратко – изграждат свят, в който няма нужда от реклама. Така процъфтяват. Вие може да не го виждате, но това е факт“, категоричен е Грийн.

Той обвини директно рекламодателите, че подкрепят само развлекателния бизнес, а не значимите и стойностни инициативи.

„Ако искате да останете в развлекателния бизнеса, това е ОК. Не ви виня. Това е добър бизнес, макар да се свива. Но губите цяло поколение от хора, които гледат на един клип не само като развлечение, а и като източник на информация“, заяви Грийн и призова да се подкрепят създателите на съдържание в  „YouTube“.

Свързани заглавия
5 книги на Джон Грийн са в годишния топ 100 на „Хеликон”
Джон Грийн е автор на годината на „USA Today”

Джон Грийн: Едно от най-ценните неща, които четенето ме е научило, е да се поставям на мястото на другите

Джон Грийн и Бил Гейтс си партнират в благотворителна кампания

„Уил Грейсън, Уил Грейсън” на Джон Грийн и Дейвид Левитан в българските книжарници от 6 септември

И Боливуд прави версия на „Вината в нашите звезди“

„Егмонт“ дава награди на читателите на Джон Грийн

Филмът по „Вината в нашите звезди“ от Джон Грийн смаза конкуренцията в боксофиса в САЩ

Джон Грийн: Все още се опитвам да проумея странностите на любовта

Джон Грийн за технологиите, тийнейджърите и бъдещето на издателския бизнес

Джон Грийн: Плаках докато писах „Вината в нашите звезди”

Джон Грийн за агресията в училищата

Джон Грийн обяви за нова адаптация на негова книга – на екрана ще оживеят героите от „Хартиени градове“

„Множество Катрини“ на Джон Грийн излиза и на български

Книги от Джон Грийн тук

 

Прочетете още

john-green-10-years

Джон Грийн напуска социалните мрежи през 2019 г.

Джон Грийн, един от най-обичаните и успешни тийн писатели в света, обяви, че през 2019 …