„Амазон“ изпрати писмо до читателите, публикувано в readersunited.com. Чрез него онлайн търговската компания отговори на кампанията, организирана от автори в подкрепа на издателство „Hachette“. Припомняме, че 900 писатели се обединиха и платиха за реклама в брой на „Ню Йорк Таймс“ срещу компанията на Джеф Безос. От месеци вече „Амазон“ и издателската къща са в диспут заради желанието на търговеца да продава по-евтино е-книги. Според издателите така се ощетяват писателите. Ето и откъс от писмото на „Амазон“:
„Електронните книги могат и трябва да бъдат по-евтини… Книгите не се конкурират само срещу книги. Те се конкурират с мобилни приложения, телевизия, филми, „Фейсбук“, блогове, безплатни сайтове и др. Ако се борим в името на четенето, ние трябва да работим здраво, за да може четенето да бъде конкурентноспособно на всички останали медии. Голяма част от тази битка е свалянето на цените на е-книгите… По-ниските цени означават печалба за всички ангажирани страни. Клиентът плаща по-малко, авторите ще спечелят повече заради по-високите продажби и като цяло аудиторията ще бъде по-голяма…
Въпреки медийните кампании, не всички автори са обединени срещу нас. Друга петиция, озаглавена „Stop Fighting Low Prices and Fair Wages“, в подкрепа на нашата политика, получи 7 600 подписа, но не и необходимата публичност…
Направихме 3 отделни опита да намерим решение, но „Hachette“ и стопанисващата я компания „Lagardere“ бързо ги отхвърлиха. Една от офертите беше писателите да получават 100% от приходите от продажбите до решение на диспута. Макар книгите да са едва 1% от бизнеса на „Lagardere“, те отхвърлиха офертите…
Призоваваме „Hachette“ да престане да използва писателите си, за да печели предимство. Ние по никакъв начин не искаме да ощетим авторите, но никога няма да спрем да се борим за по-евтини е-книги. Бихме искали вие да ни помогнете. Изпратете имейл на „Hachette“, като имате предвид следните неща, които призоваваме „Hachette“:
– Знаем за нелегалните ви договорки с конкуренти. Молим ви да престанете да се стараете да искате високи цени за е-книги. Те могат и трябва да бъдат по-евтини.
– Намаляването на цените ще подпомогне, а няма да нарани, читателската култура, също както я подпомогнаха изданията с меки корици.
– Престанете да използвате писателите си, за да печелите предимство.Ако сте писател, припомнете им, че не всички са на тяхна страна. Благодарим за подкрепата“.
Цялото писмо на „Амазон“ можете да прочетете тук.
Свързани заглавия
Писатели платиха цяла страница реклама срещу „Амазон”
900 писатели се обединиха срещу „Амазон”
„Гугъл“ и „Барнс & Нобъл“ се обединяват срещу „Амазон“