Автори на бестселъри платиха цяла страница реклама в неделния брой на „Ню Йорк таймс”, за да отправят послание срещу „Амазон”. Поводът е натискът, който най-големият онлайн търговец оказва върху американското издателство „Hachette”, съобщи „Гардиън”.
Сред инициаторите са Стивън Кинг, Дона Тарт, Пол Остър, Барбара Кингславър, Джеймс Патерсън, Джоан Роулинг. Подкрепят ги общо 900 автори. Бунтуващите се писатели се противопоставят на намерението на „Амазон” да продава книги на дъмпингови цени, с което ще се намалят авторските хонорари. В момента американското издателство и „Амазон” водят напрегнати преговори с цел сключване на сделка. Рекламата, която ще излезе утре, струва 104 хиляди долара.
В платената страница писателите призовават „Амазон” и Джеф Безос колкото се може по-бързо да спрат да ощетяват авторите, върху които градят бизнеса си.