Начало / Критика / Кампания в „Туитър“ призовава за повече признание за илюстраторите

Кампания в „Туитър“ призовава за повече признание за илюстраторите

Кампания в социалната мрежа „Туитър“ призовава за повече уважение към труда на илюстраторите на книги, съобщи британският „Телеграф“. „#PicturesMeanBusiness“ беше стартирана от илюстраторката Сара Макинтайър. Инициативата беше подкрепена от Малори Блекман и Крис Ридъл – бивш и настоящ лауреат на детската литература във Великобритания, както и от  Джоан Харис, Аксел Шефлър, Одри Нифнегър и др.

Макинтайър иска илюстраторите да бъдат отбелязвани като съавтори на кориците на изданията, които илюстрират, и да бъдат забелязвани от журитата на литературните награди и медиите, които пишат за книги. Тя решила да старитра кампанията след като видяла, че книгата „Oliver and the Seawigs“, по която тя работила заедно с Филип Рийв, е приписана единствено на него, а нейното име не е споменато въобще. Същият бил случая и с илюстрованото издание на Майкъл Розен, „We’re Going On A Bear“, за което повече от важна роля изиграва художничката Хелън Оксенбъри.

Инициативата на Макинтайър вече има ефект. Сайтът на медала „Карнеги“ вече пише не само кои са авторите на дадени книги, но и се отбелязва името на илюстратора. Сайтът „The Bookseller“ пък се извини официално на Оксенбъри, че не е спомената в публикацията за заглавието на Розен.

Илюстраторката уточни, че въпроса не опира до его, а до насърчаване на илюстраторите да продължат да работят.

„Важно е за брандирането на продукта, както и за илюстраторите. Те трябва да бъдат подкрепяни, за да продължат да вършат работата си. Изображенията в книгите често са не по-малко важни от текста. Не е лесно да се печелят пари в нашата професия и ние се нуждаем от подкрепа, за да оцелеем.“

Фото: jabberworks.co.uk

Прочетете още

01

Цветина Цолова: Много студенти ще се припознаят в герой от „Случаят с третата сила“

Ърбън фентъзи с отличен хумор Това е трета книга на Цветина Цолова, след сборника с разкази …