Начало / Свят / И ЮНЕСКО поиска училище без телефони

И ЮНЕСКО поиска училище без телефони

Образователният процес е несъвместим с тях

unesco1

Световната организация публикува преди броени дни доклад за ролята на технологиите в обучението. От ЮНЕСКО призовават всяка страна да създаде свои собствени условия за използването им, тъй като досега съществени регулации на практика отсъстват.

Дигиталната революция крие в себе си огромен потенциал – казва генералният директор на организацията Одре Азуле. – В същото време обаче трябва да отделим внимание върху това как може да бъде използвана в образователния процес.” Според французойката електронните устройства трябва да допринасят полза за учители и ученици, а не да им вредят. От своя страна, онлайн контактите няма как да заместят комуникацията между хората.

На конференция в Монтевидео, Уругвай са повдигнати въпроси, касаещи включването на технологиите в учебния процес – при това в присъствието на 15 министри на образованието. Според изследванията ползата от електронните устройства изчезва, ако се използват прекалено много. „Трябва да научим децата да живеят с технологиите, но и да живеят без тях”, казва Манос Антонинис, един от участниците в събитието и директор в ЮНЕСКО.

Технологиите безспорно помагат в образованието, категорични са от ЮНЕСКО, като цитират резултати от близо 80 страни по света. Като се анализира подготвеността на учениците, се стига до извода, че електронните устройства могат да развият способностите на децата в области като математиката, работа с езика или пък издирване на научна информация. И тук обаче се появява праг, отвъд който технологиите натоварват излишно учениците.

Сред примерите, които се дават, е например получаването на текстово съобщение, което отклонява вниманието от учебния процес. Когато това се случи, на детето му трябва много време, за да се концентрира отново върху преподавания материал или заданието от учителя.

Според публикуваните статистики съвременните деца прекарват все повече време в контакт с технологиите. Понякога това може да е и един цял осемчасов работен ден. В същото време отсъства регулация за правото на децата да използват смартфони на училище.

Правила за това понякога се създават на местно ниво – както в ирландския град Грейстоунс. Родителско сдружение наложи там забрана децата да носят телефон в училище. Одобрение изрази и ирландският министър на здравеопазването Стивън Донъли.

По подобен начин в Китай функционира ограничение за времето, в което децата може да използват технологии по време на часове – до 1/3 от продължителността на процеса. В края на миналата година и министърът на образованието на Италия Джузепе Валдитара постанови забрана за използване на мобилни телефони.

tamarcus-brown-zuQDqLFavI4-unsplash

ЮНЕСКО също достига до извода, че смартфоните пречат – от организацията изтъкват отрицателното въздействие на технологиите при интензивната им употреба

Информация и снимки: unesco.orgDavid Švihovec и Tamarcus Brown за Unsplash

Прочетете още

241922_b (1)

“Признания“ – японски психотрилър срещу насилието в училище

Романът на Канае Минато – родена през 1973 в префектура Хирошима, е един от бестселърите …