Приходите на „Indigo Books & Music“ са се увеличили с 6,8% през първата четвърт на 2017 г., в сравнение със същия период на миналата година. Това дава на компанията силен старт за новата фискална 2018-та. Продажбите й достигнаха 206.3 млн. канадски долара. Компанията също намали нетната си загуба от 9 на 5 млн. долара. Въпреки слабите приходи от бестселъри тази година, „Indigo Books & Music“ отбелязва повишаване на онлайн търговията и двуцифрен ръст на нонбукс стоките, по-специално лайфстайл артикули, хартия и играчки. „Indigo“ заяви, че приходите от продажби на книги също са се увеличили. Онлайн продажбите са нараснали с 20.5%, а във физическите магазини с 3.5%.
Изпълнителният директор Хедър Рейсман заяви: „Изключителното ни представяне през първото тримесечие, както и значително подобрената рентабилност, красноречиво показва интереса на клиентите към нашата марка и силната ангажираност на служителите ни“. Веригата продължава да разгръща своята нова концепция за книги, стартирала миналата година в магазина „Sherway Gardens“ извън Торонто. Тя предлага чисто и хармонично пазаруване, което набляга на мърчандайзинга, паралелно с книгите. През първото тримесечие още няколко книжарници се трансформираха в „културни универсални магазини за любителите на книги“, включително тези в Ошава и Анкастър. Общо 20 магазина се очаква да бъдат актуализирани тази година. „Indigo“ също направи малка инвестиция в „Unplug Meditation Studio“- базирана в Лос Анджелис компания, в която се провеждат събития, свързани с медитация и се изследва възможността й за въвеждане в книжарниците.
Източник: https://www.publishersweekly.com
Превод: Димитър Димитров,“Хеликон-Витоша“