Веригата за бързо хранене „Макдоналдс” ще се превърне в най-големия разпространител на детски книги в Обединеното кралство. 9 милиона копия на книги от поредицата на Майкъл Морпурго „Фермата Мъдпъдъл” ще бъдат раздавани вместо играчки в детското меню, съобщи британският „Телеграф”.
Инициативата ще стане факт след споразумението между „Макдоналдс” издателската къща „ХарпърКолинс”. От веригата за бързо хранене заявиха, че подобна кампания се е провела в Швеция и е пожънала успех. Така „Макдоналдс” прави пореден опит да подобри имиджа си, след постоянните критики относно това, че продуктите не са здравословни. Това обаче се съчетава с опитите да се накарат повече хора да четат на Острова.
Джонатан Дъглас, доректор на Националният литературен тръст, казва: „Скоро проведохме проучване, което показа, че 1 на всеки 3 деца в нашата страна не притежава книга, което е много притеснително. Четенето на децата е пряко свързано с успеха им по-нататък в живота. Напълно подкрепяме инициативата на „Макдоналдс” да покажат популярни книги на деца и родители. Фактът, че компанията е толкова масова ще накара повече хора да четат”.
Свързани заглавия
Всяко второ дете има проблеми с четенето
Детски автор критикува кампания „Доброволци за четене”
Министър Майкъл Гов: „Всяко дете трябва да чете 50 книги годишно“
Децата дадоха трета „Ред Хаус” на Майкъл Морпурго
Образованието на децата страда заради интернет, смятат родители
Това е хубаво, но по-добре е да се четат български книги, а не чужди.