Драматургът работи бавно, но пиесите му се играят по цял свят
Нашумя преди няколко години
Интересен е с това, че съхранява типично британското, като добавя и щипка пиперливост отгоре. Крие датата си на раждане и… с една дума, май е особняк.
Интересен е стилът му на писане
„Обикновено – обяснява драматургът, – създавам пиеса на година. Винаги работя три часа следобед. На другия ден изчитам написаното и го променям, редактирам го. Всичко това правя на ръка, върху хартия. На третия ден го преписвам в компютъра и правя нови дребни промени. За седмица повечето пъти създавам грубо около десет страници текст.“
И българските зрители го харесаха
Негова пиеса беше поставена примерно в Театър 199 в София преди няколко години. Играят го също в Шумен и в Бургас. Край морето на сцена е постановката „Да минеш под дъгата“, посветена на последните месеци от живота на славната Джуди Гарланд. Интересното е, че в ролята на популярната икона се превъплъщава певицата Тони Димитрова.
Писането е на първо място енергия
Това си мислим, като си представяме как при всичките технологии драматургът избира да създава пиесите си на ръка. Всеизвестен факт е, че по този начин влагаш в творческия процес много повече енергия. Съзнателно работиш по-бавно, което позволява да вникнеш и в детайлите. Въпрос на техника е. А в случая с Питър Куилтър – и на талант.
За метода на драматурга разказа Краси Проданов