Начало / Критика / „Феноменът ZARA” – от нулата до върха

„Феноменът ZARA” – от нулата до върха

206846_bГабриела Тодорова – „Хеликон-Шишман“

„Феноменът ZARA” на Ковадонга О‘Шей описва историята на един от най-богатите хора в света – Амансио Ортега, заедно със създадената от него компания „ZARA“.

Това е едновремнно биография и бизнес наръчник. Още от първите страници ми направи впечатление главното действащо лице Амансио Ортега, представен като затворен човек, който не допуска много хора до себе си, и въпреки парите които има, не обича показността и разточителството. Дълги години никой не е знаел кой e той всъщност, дори как изглежда.

Тогава се появява Ковадонга О‘Шей, която влиза под кожата на Амансио. Отначало е било нужно време, за да спечели доверието му. Доказателство е, че той й позволява да публикува техните разговори, да хвърли светлина върху личносттта зад „Феноменът ZARA“. Книгата се фокусира предимно в неговия живот. Като дете не е расъл в богатство, което му е повлияло да стане човек с възможности, без да парадира с тях.

В първия етап от професионалния си път Ортега прави малка компания с приятели и роднини, свързана с дистрибуция на кърпи. Тя дотолкова се развива, че Амансио решава да работи сам и без посредници, по-лесно да стига до крайния клиент.757ЙЦУ

Компанията е ситуирана в Испания. С много труд, отдаденост и най-вече любов, той създава „Inditex“, под чиято шапка е и модният гигант „ZARA“.

Важно е читателят да вземе оттук урока – как един мъж тръгнал от нулата, покорява върха. Не се отказва и предава пред провалите, бори се до последно. За него най-важен е вкуса на клиента, усещането за промените в модния бизнес и бързата реакция. Това е причината и до днес „Zara“ да е сред най-успешните брандове в света. Печелившата формула е ниска цена на дрехите и високо качество на изработка, както и нови колекции в кратки периоди. Нещо, което го отличава от другите модни компании е истината, че Ортега познава отлично всеки член от екипа си, от най-ниското ниво, до най-високия в йерархията. За него е важно мнението на отделния човек и се вслушва в думите на служителите си.

От „Феноменът ZARA“ може да научим много – как се управляват хора, какви качества са необходими днес, за да сме успешни утре. Със сигурност тази книга ще се превърне в наш учебник по предприемачество и бизнес.

Прочетете още

fashion-week-l-etonnant-stratageme-de-marie-s-infiltre-pour-s-incruster-au-defile-chanel

Влогърка нахлу на ревю на Шанел

Представяме ви събитията през очите на книгите Зрителка нахлу на на ревю на Шанел и …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...