Начало / Критика / „Феноменът ZARA” – от нулата до върха

„Феноменът ZARA” – от нулата до върха

206846_bГабриела Тодорова – „Хеликон-Шишман“

„Феноменът ZARA” на Ковадонга О‘Шей описва историята на един от най-богатите хора в света – Амансио Ортега, заедно със създадената от него компания „ZARA“.

Това е едновремнно биография и бизнес наръчник. Още от първите страници ми направи впечатление главното действащо лице Амансио Ортега, представен като затворен човек, който не допуска много хора до себе си, и въпреки парите които има, не обича показността и разточителството. Дълги години никой не е знаел кой e той всъщност, дори как изглежда.

Тогава се появява Ковадонга О‘Шей, която влиза под кожата на Амансио. Отначало е било нужно време, за да спечели доверието му. Доказателство е, че той й позволява да публикува техните разговори, да хвърли светлина върху личносттта зад „Феноменът ZARA“. Книгата се фокусира предимно в неговия живот. Като дете не е расъл в богатство, което му е повлияло да стане човек с възможности, без да парадира с тях.

В първия етап от професионалния си път Ортега прави малка компания с приятели и роднини, свързана с дистрибуция на кърпи. Тя дотолкова се развива, че Амансио решава да работи сам и без посредници, по-лесно да стига до крайния клиент.757ЙЦУ

Компанията е ситуирана в Испания. С много труд, отдаденост и най-вече любов, той създава „Inditex“, под чиято шапка е и модният гигант „ZARA“.

Важно е читателят да вземе оттук урока – как един мъж тръгнал от нулата, покорява върха. Не се отказва и предава пред провалите, бори се до последно. За него най-важен е вкуса на клиента, усещането за промените в модния бизнес и бързата реакция. Това е причината и до днес „Zara“ да е сред най-успешните брандове в света. Печелившата формула е ниска цена на дрехите и високо качество на изработка, както и нови колекции в кратки периоди. Нещо, което го отличава от другите модни компании е истината, че Ортега познава отлично всеки член от екипа си, от най-ниското ниво, до най-високия в йерархията. За него е важно мнението на отделния човек и се вслушва в думите на служителите си.

От „Феноменът ZARA“ може да научим много – как се управляват хора, какви качества са необходими днес, за да сме успешни утре. Със сигурност тази книга ще се превърне в наш учебник по предприемачество и бизнес.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *