Барак и Мишел Обама са подписали договори за авторство на книги, съобщиха от привляклото ги издателство – Penguin Random House. В съобщението не се уточняват финансовите параметри за издаването на техните книги, за правата над които наддаваха няколко издателства, но според „Financial Times“ сделката е за над 60 милиона щатски долара – рекордна сума за президентски мемоари. За сравнение, бившият президент Бил Клинтън спечели от мемоарите си 15 милиона долара, а предшественикът на Обама Джордж Буш – 10 милиона.
„Развълнувани сме да продължим партньорството си с президента Обама“, заявява изпълнителният директор на издателството Маркус Доле. Предишната книга Обама беше издадена от издателство под корпоративната шапка на Penguin. „С думите и лидерството си те промениха света, ние се стремим да постигаме същото с всяка наша книга. Очакваме с нетърпение съвместната ни работа с президента Обама и съпругата му“, допълва Доле.
Семейство Обама планира да дари значителна част от хонорарите си за благотворителност, включително през създадената от тях фондация. Очаква са книгите им да предизвикат голям интерес сред публиката.
Уникалното двойно споразумение е за книги, които са сред най-очакваните към настоящия момент сред мемоарите. Барак Обама е сред най-популярните сред съвременните държавни ръководители на САЩ и последната му книга „Баща ми и аз“ е сред факторите за възхода му в Белия дом. Мишел Обама пък има само една книга и тя е посветена на храненето и градинарството.
Заглавията и датите на публикуване на бъдещите книги на семейство Обама все още не са известни, ясно е само, че ще засегнат основно времето на престоя им в Белия дом. Издателите не разкриват детайли извън беглите насоки, че книгата на Барак Обама ще представлява класически мемоари на президент, а на съпругата му Мишел – вдъхновяващо четиво за младежи.
Президентските мемоари не допринасят съществено за развитието на жанра, но бележат високи продажби. Същото важи и за първите дами – „Преживяна история“ на Хилари Клинтън се нареди в списъка на бестселърите след публикуването си.