Начало / Читатели / Читателски дневник: Гай Кавазаки и книгите, които всеки бизнесмен трябва да прочете

Читателски дневник: Гай Кавазаки и книгите, които всеки бизнесмен трябва да прочете

Guy_Kawasaki_at_Wikimania_2015_-_2Гай Кавазаки е рисков капиталист от Силициевата долина и сътрудник в „Апъл“. Той е главният служител, който отговаря за маркетинга на Macintosh през 1984 г. Понастоящем той е изпълнителен директор на Garage Technology Ventures и много известен блогър.

Кавазаки е поредният гост в рубриката „Читателски дневник“, а препоръките му за книгите, които всеки бизнесмен трябва да прочете, са публикувани от сайта favobooks.com.

„Влиянието” от Робърт Чалдини

Д-р Чалдини, който е професор по психология и маркетинг в Университета на Аризона, фокусира книгата си върху един основен проблем и неговото решение – как да накараме хората да кажат онова заветно „да”. Опитът му в рекламата, фондонабирането и продажбите му дава необходимите познания по темата. Книгата му е изчистена, лесна за четене, насочена към убеждаването и съгласието. Калдини представя шест психологически типа, функциониращи в двойки: последователността поражда взаимодействие, социалното убеждение (или социалното информирано влияние) има ефект единствено в комплект с одобрението, а властта се подхранва от несигурност или страх.

„Ефективният ръководител” от Питър Дракър

Въпреки че е публикуван през 1967 г., бестселърът на Дракър все така носи безценни познания по мениджмънт. Ефективността е умение, което се усвоява, а не дар от природата и поради тази причина всичко, което е нужно за усвояването му, е трупането на практика, следвайки някои основни принципи. Между управлението на най-ценния си ресурс – времето, и развиването на устойчивостта си, лидерите трябва да се отучат да генерализират и да се научат да насочват енергията на екипите си към конкретни приоритети. Това дава възможност на лидерите да излязат от обичайното русло проблем-решение и да погледнат на ситуацията от различни ъгли.

„The Pumpkin Plan: A Simple Strategy to Grow a Remarkable Business in Any Field” от Майк Микаловиц

Обикновеният бизнес, създаден от обикновени хора, може да прерасне в необикновена компания. В книгата си Микаловиц гледа на бизнеса през погледа на производител на тикви. Той предлага някои методи за отиване отвъд мисълта да продажбата – да се мисли за растенията, семената, природата. Фокусирането върху добрите тикви и отхвърлянето на лошите позволява на собственика да открие истинската сила на бизнеса си – най-добрите клиенти. Преминете от количество към качество и ще усетите сладостта на предприемачеството.

„Uncommon Genius: How Great Ideas are Born” от Денис Шекерян

Интервюирайки 40 награждавани учени от Макартър, Шекерян открива някои общи характеристики: устойчивост, способност за развитие на личните таланти, инстинктивно поемане на риск. Чрез отхвърлянето на подхода на най-малкото съпротивление, интервюираните се превръщат в едни от най-креативните хора. Много други неща, като отчаяние, лудост, пътуване, инстинкт, играят също ключова роля в превръщането на мечтите в реалност.

„Crossing the Chasm: Marketing and Selling Disruptive Products to Mainstream Customers” от Джефри Мур

Някои примери от маркетинга губят актуалността си, но концепциите – не. Дисциплината при таргетирането преди разширяването на бизнеса е все така релевантна, особено в хай-тек технологиите. Нацелването на момента при пускането на нов продукт е все така важно за последващата му успешност. Същото важи и за прецизното изчистване на всички дефекти преди стартирането на продажбите. Годините не променят желанието за добра стиковка между визионерството и прагматиката, поради което книгата остава незаменимо помагало.

„Inevitable Illusions: How Mistakes of Reason Rule Our Minds” от Масимо Пиатели-Палмарини

Да се предпазиш от оптичните илюзии е лесно, но да се предпазиш от менталните илюзии е по-трудно, защото те ни отклоняват от рационалното, твърди Пиатели-Палмарини. Пристрастията и заблудите могат да объркат интуицията, но въпреки това има начини възприятията да се запазят, включително чрез преценяване на решенията, взети на база погрешна предпоставка. От избягването на пътя на най-слабото съпротивление, през калкулиране на неизвестното до избягване на песимисма – всеки фен на четивата за ефективен мениджмънт и успешен маркетинг ще иска да прочете тази книга.

„Mastering the Dynamics of Innovation” от Джеймс Утербак

Основната цел на всеки изобретател е творението му да стане незаменимо за съществуването на индустриите и индивидите. Но пазарът трудно може да се предвиди – той е сложен микс от истинските желания на потребителите и резултата от конкуренцията. Използвайки комплексни примери от края на 19 век до наши дни, авторът показва взаимовръзката между продуктите и процесите. На практика книгата е теория на иновациите, изпълнена с исторически и бизнес примери.

„Дилемата на иноватора“ от Клейтън Кристенсен

Книгата е незаменима за всеки бизнесмен, защото ясно показва как технологичните промени могат да доведат до провал утвърдени компании. Авторът посочва силните страни на компаниите, които използват най-добрите практики в мениджмънта, но биват пометени от новите технологии. Евтината и проста технология на компакт дисковете стана невероятно популярна, защото я наложиха клиентите, убедили се в нейната ефективност – и така тя победи конкуренцията.

Прочетете още

48926456_2000025810084981_8829826485624766464_n

Да четеш хубави книги е като да говориш с най-достопочтените хора

Шест любопитни мисли, които ни предизвикват да се усмихнем, а после и да разтворим книга Някои от …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...