Начало / Свят / Аудиокнигите изпреварват по ръст хартиените и електронните

Аудиокнигите изпреварват по ръст хартиените и електронните

Пазарът ще расте минимално до 2032 г.

childrens-books-7392299_1280

Световната тенденция книгите да се слушат се дължи най-вече на все по-достъпните смартрепродуктори, както и на растящата популярност на подкастите. Това улеснява потребителите, които с охота поглъщат книга след книга.

Според анализаторите от Market Us пазарът е готов за нов ръст – прогнозите показват, че до 2032 г. общият обем на продажби ще достигне сумата от 39,1 млрд. долара. Само за сравнение, преди две години тя е била 4,2 млрд.

Ще се промени и още нещо – сегашният лидер на пазара на аудиокниги Северна Америка ще сдаде първото място на Азия. Причината е в нарастването на броя на електронни устройства там, както и растящия интерес към съдържание на английски език.

Сега най-голям дял сред аудиокнигите има литературата на фактите. Изпъкват книгите за личностно развитие, също така тези, посветени на предприемачество или финанси и насочени към професионалисти. Голям е интересът и към художествена литература – такива аудиокниги се слушат главно по време на път или докато потребителите им слагат в ред домакинството.

Най-често пък аудиокнигите са сваляни от интернет, за да могат да бъдат ползвани без ограничения. Има и още нещо любопитно – начина, по който възникват аудиокнигите, също ги отдалечава от традиционната ниша на книгите. Вече има много случаи, в които творците създават текстове с идеята за аудиокнига и едва след съответната преработка и редакция те излизат и в книжен формат.

Големите компании в бранша са няколко – Audible, Apple Books, Google Play Books, Kobo и Scribd. Ето и две таблици на Market Us с още информация

Audiobooks-Market-Value-1024x597

Audiobooks-Market-1024x519

Информация от market.us
Снимки: Ri Butov и ljudbokbarn за Pixabay

Прочетете още

S&S Exterior

Продадоха издателството на Стивън Кинг

Писателят беше сред противниците на идеята Гигантът „Саймън и Шустър“ има вече нов собственик – …