Тикток феноменът е отговорен за бестселърите днес
Младата публика беше спечелена за четенето именно с помощта на по-новото поколение социални мрежи – онова, към което фейсбук или инстаграм напразно се стремяха, се оказа една от характерните черти на появилия се по-късно тикток. Точно общността от читатели, която възникна на тази иначе оспорвана социална мрежа, преобърна с главата надолу света на книгите.
Хаштагове като #BookTok, #BookRecommendation, #FantasyBooks или #RomanceBooks в наше време не просто правят популярна една или друга книга – с тяхна помощ оживяват позабравени литературни бисери и се градят наново провалени писателски кариери. Същността на #букток е такава, че литературната критика е отстъпила място на емоцията – главна роля играят оценки, звуци и цветове, които сигурно биха приседнали като топка в гърлото за предишните поколения читатели.
Основната сила на #букток е възможността всеки да намери по автентичен начин книгите, които го интересуват и да изрази мнението си за тях. Затова и едно най-обикновено мнение струва повече от написаното от уважавана медия. Смях, сълзи, разочарование – това са критериите, по които се оценяват и автори с милионни тиражи. Пак те могат да превърнат наглед невзрачна книга в бестселър.
Специални #BookTok секции се появяват и в книжарниците. Най-често в тях има книги за млади читатели, фентъзи, романтични истории и трилъри
Сред заглавията, които станаха феномен именно заради BookTok се нареждат например „Песен за Ахил“ на Меделин Милър или книги на Л. Дж. Шен. Пак там изгряха звездите на Колийн Хувър, Али Хейзълууд или Ребека Ярос. Макар и известни в една или друга степен, #букток се превърна в ракета-носител за тях и изведе кариерите им в много по-висока орбита.
Издателите също се приспособяват – много често по кориците може да видите отпратки, че един или друг автор са хит именно в тикток. Специални #букток секции се появяват и в книжарниците. Най-често в тях има книги за млади читатели, фентъзи, романтични истории и трилъри. Всичко това подсказва, че говорим за устойчиво развитие, а не за еднодневна мода. Промени се самият начин, по който се предлагат и продават книгите. Също и причините да ги купуваме. Водещи сега са емоциите и желанието да сме себе си. Макар и продиктувани от #букток.