Ървин Уелш подготвя музикалната версия
„Трейнспотинг” излиза през 1993-а, като три години по-късно на екран се появява и филмовата версия. Превръща се в невероятен хит, който бележи живота на цяло поколение. Историята на неколцина наркомани, разказана по неповторим начин, може обаче пак да оживее благодарение на новите планове на 63-годишния сега писател.
Съвместно с композитора Стив Макгинес и продуцента Фил Макинтайър подготвя всъщност мюзикъл по книгата си. При това обещава освен логичното техно да включи в новата продукция и други стилове, сред които дори и диско. „Започнахме да пишем също блус, джаз и рокендрол”, разказва Уелш.
За сглобяването на мюзикъла ще е потребна поне година. Засега има яснота върху сценария и музикалната страна на нещата, но тепърва предстои кастинг за ролите. Мюзикълът е замислен всъщност за театрална сцена, а самият Уелш смята, че най-подходящо ще е бъдещото представление да се играе някъде в лондонския „Уест Енд”.
Възраждането на интереса към „Трейнспотинг” е очевидно, тъй като наскоро се заговори и за сериал, който ще разказва само за Бегби. Преди четири години пък излезе и продължение на първия филм. Оттогава насам се говори и за трети, макар че засега няма потвърждение, че наистина се мисли върху такъв проект.
Ървин Уелш създава пет книги с героите от „Трейнспотинг”. Пише на единбургски диалект и пренебрегва нормите на книжовния английски. Сред темите, които засяга, са наркотиците, сексът, хулиганството. Обожава Джейн Остин и Джордж Елиът. Посещавал е и България – през 2001-а