Дори да не сте професионален автор, който публикува книги, ако работите в офис, прекарвате голяма част от деня си в писане – имейли, работни доклади, също така постове в блогове и социални мрежи и т.н. Сайтът time.com публикува текст с 10 лесни начина, които могат да ни помогнат да бъдем по-добри в писането. Ето ги и тях:
1. Изяснете се. Задайте си въпроса „Защо пиша?“. Да мотивирате екипа си или да убедите някого в нещо? Доброто писане се характеризира с ясна цел. Определете я и се придържайте към нея.
2. Стигнете до най-важното. Да бъдем кратки е плюс в съвременния бизнес свят. Ако ви е трудно да стигнете на същността на имейлите си например, използвайте тези 3 точки за навигация: „Причината, поради която пиша е:“, „Това, което искам да знам, е:“ и „Това, което искам да направите, е:“
3. Съобразете се с аудиторията си. Алберт Айнщайн е казал, че ако не можем да обясним нещо на 6-годишно дете, значи самите ние не го разбираме. Съобразете се с публиката си и приспособете текста си спрямо нея.
4. Пишете в добро настроение. Проучванията показват, че най-добрите идеи ви спохождат тогава, когато не сте стресирани и сте в добро разположение на духа. Преди да започнете, направете нещо, което ще ви релаксира и ще ви накара да изпитате приятни емоции.
5. Поставете си срок. Колебанията само влошават нещата. Когато са изпълнени точки 1. и 4., първата чернова е най-добра. Няма нужда да „дъвчете“ едно и също отново и отново. Освен това, крайният срок дисциплинира.
6. Вземе пример от идола си. Ако пишете нещо деликатно и изпитвате трудности, опитайте се да влезете в кожата на свой идол – Ричард Брансън, Далай Лама или който и да е. Това ще ви помогнете да уцелите точния емоционален тон.
7. Завършете силно. Бъдете лидер и заемете ясна позиция. Ако се стараете да се харесате на всички, няма да достигнете до финално решение. Бързото взимане на решения води до бързи резултати. Решителността е положително качество, запомнете го.
8. Използвайте тези магическите думи – „Всичко, което искам сега от вас“. Така улеснявате реципиента и му давате яснота. Не го напрягате и правите взаимодействието приятно. Винаги можете да добавите още информация отдолу, но откроете най-важното.
9. Четете на глас. Когато е възможно, четете на глас това, което сте написали. Ще се изненадате колко допълнителни грешки ще откриете. Ще видите дали изреченията са прекалено дълги, дали има яснота, дали няма повторения и дали като цяло написаното не звучи сякаш е написано от киборг, а не от човек.
10. Бъдете източник на позитивизъм. Не пишете автоматично. С всеки имейл, есемес или публикация в социалната мрежа можете да направите деня на някой по-добър. Няма съмнение в това, че да помагаш на другите е едно нещата, които носят най-голямо удовлетворение. Бъдете този, с когото кореспонденцията води до положителни емоции.
Полезни съвети, наистина. Практиката води до усъвършенстване. Пишете всеки ден и ще видите колко по-добри ставате. Тук за маркирани основните моменти, които пишещите трябва да избягват http://modernway-bg.com/какво-не-е-препоръчително-да-правят-пи/