Нови приложения следят кога губим интерес
Сред утвърдилите се в полето на читателската статистика компании е и Jellybooks, която предлага подробен анализ за интереса към една или друга книга. Разработеното приложение предлага да научим повече за това как четем – къде ни става безинтересна една книга и кога има шанс да я изчетем докрай. Разбира се, не е пропуснат и най-важният въпрос, а именно колко често четем.
Анализите се провеждат на базата на анкетно четене – всеки желаещ получава безплатни електронни книги, като единственото изискване към него е да изпраща след всяка глава данни за прочетеното.
За да привлече повече кандидати, компанията разполага с нови, неизлезли още в книжно тяло заглавия. Самите анкети пък се оприличават на предварителните прожекции на филми, при които се проследява успешен ли е замисълът.
Ползите за авторите и издателите се виждат и с просто око. Данните, които получават те, показват какъв е интересът към книгата и дали той е постоянен в целия процес на четене. Това означава, че при следващ проект един писател ще може да изхожда и от нагласите на своите читатели. От друга страна, издателите знаят какво да търсят в ръкописите и кое би им помогнало, за да създадат наистина успешен проект.
Разбира се, анализите са примамка и за самите читатели. Те виждат детайлно кога и колко четат, а освен това могат да сравнят своите предпочитания с тези на останалите книголюбители. Най-полезна обаче такава статистика остава именно за създателите на книги. Те твърдо вярват, че един читател се сдобива с книгата им, за да я прочете. Реалността е съвсем различна според данните на Jellybooks. Всъщност по-малко от половината читатели на една книга я дочитат докрай. Аналитичните данни показват как реагират те на четеното, дали са удовлетворени от съдържанието и каква е вероятността да препоръчат книгата на други.
Създателите на приложението обръщат внимание, че аналитичните данни трудно могат да покажат кои точно части от книгата са например скучни. Данните не са толкова подробни. Става дума на първо място за аналитичен маркетингов инструмент, който може да даде ценни идеи за кампанията по разпространението.
Ето някои статистическите данни, които компанията споделя:
- Жените се отказват по-трудно от вече започната книга.
- Едва 5% от книгите са прочитани докрай от над 75% от читателите си.
- Ключови за прочитането на една книга са първите 100 страници.
- Ако книгата е неуспешна, тези страници са много по-малко.
- Най-често биват оставяни непрочетени книгите с бизнес тематика.