Издателите на поредицата обявиха ръст в продажбите
От Bloomsbury Publishing заговориха и за своеобразен феномен, тъй като в най-трудните месеци на миналата и тази година хората са търсели изявено повече книгите, създадени от Дж. К. Роулинг. Според цифрите говорим за ръст от 14%, като само до края на февруари т.г. печалбите от книгите са скочили с повече от 20%, достигайки сума от близо 45 млн. лв. (19,2 млн. британски лири).
За невероятния скок говори и Найджъл Нютън, който е изпълнителен директор на издателството. Според него „хората се нуждаят от интелектуален подтик и уют”. Във времена на ограничения и принудителни мерки Хари Потър се оказва подходящ лек. „Това колко популярно стана да се чете – продължава Нютън, – беше светъл лъч в иначе тъмни времена.”
Преоткриването на радостта от четенето – при това именно с приключенията на момчето с магични способности, се отбелязва и у нас. Според данни, предоставени от Книжарска верига „Хеликон” специално на Лира.бг, продажбите на всички книги, свързани с Хари Потър, са скочили с цели 35%. Наблюдаваният период е между 14 март 2019-а и 14 март 2020 г. Шампион сред изданията е първата част на поредицата – „Хари Потър и философският камък”. От нея са продадени над 2100 екземпляра. Най-голям обаче е ръстът в продажбите на шестата книга, „Хари Потър и нечистокръвния принц” – цели 47%. Много повече се продават например още третата, четвъртата и петата от поредицата. „Сякаш пандемията, по време на която много хора се оказаха с повече свободно време, е мотивирала мнозина да дочетат започнатата някога поредица”, коментират от „Хеликон”.
Специално при Bloomsbury Publishing продажбите на всичките им заглавия са се повишили със 7%, което е доста над ръста за целия сектор. От издателството наричат обръщането на хората към книгите „удивително и забележително”. „Въпреки че съществуват много нови начини да прекарваме времето си – обобщава Нютън, – книгата остава добър приятел.”
Много ясно се вижда и тенденцията все повече хора да поръчват книги онлайн. Пак в случая с Хари Потър „Хеликон” отбелязва ръст в електронните продажби с цели 69%. Що се касае до Великобритания, отварянето на книжарниците в Англия и Уелс ще коригира тази картинка, смятат от Bloomsbury Publishing.
Наесен у нас ще се появят и първите две книги с илюстрации от студиото MinaLima
Увеличаващата се популярност на Хари Потър е резултат и от много добра стратегия на издатели и автор. У нас например първите четири книги вече излязоха под формата на илюстровани луксозни издания. Наесен пък колекционерите ще затаят дъх пред ново предизвикателство – на български ще се появи комплект от първите две книги с илюстрации от студиото MinaLima. Така че магията на Хари Потър определено ще продължи да ни привлича… и да пълни регалите в книжарниците и рафтовете на домашната библиотека.