Необикновеният интерес я изправи на крака
La Bouquinerie Populaire е създадена непосредствено след края на Втората световна война. Продава стари и нови книги, сред които и истински съкровища! Общо по рафтовете на книжарницата се намират 300 хил. заглавия – от стихотворения до научни публикации!
От известно време обаче продажбите рязко паднали, като собственикът Фаузи Хедхили търси причините в новите технологии или пък промяната на читателските вкусове. Клиентите намалели още повече, след като 70-годишния Хедхили се разболял от коронавирус преди няколко месеца. Затова и логично обявил, че идва моментът, в който ще затвори книжарницата окончателно.
Верните читатели обаче били буквално поразени от вестта – и напълно спонтанно, без каквато и да е организация, започнали да споделят в социалните мрежи корици на книги, открити в книжарницата. Новината за отиващия си книжен магазин предизвикал вълна от съчувствие в цялата страна. Собственикът казва, че това довело до удивителен брой нови клиенти, които му помогнали като с вълшебна пръчица да избегне краха.
Изведнъж книжарницата станала популярна и по цял свят благодарение публикации на медии като „Гардиън”. Редовно присъства и в тунизийски медии.
А иначе La Bouquinerie Populaire е създадена от тунизийски евреин преди повече от 70 години. През 1965-а обаче той напуска Тунис и оставя книжарницата в ръцете на бащата на Хедхили. По онова време тя функционира като магазин за тютюн и книги.
„Не искам дарения или някакви временни мерки – казва Фаузи Хедхили. – Желая едно, родителите да доведат тук децата си, за да продължат те да посещават книжарницата и когато пораснат, и така да я поддържат жива.”