Начало / Любопитно / Какво не знаем за самоиздаването

Какво не знаем за самоиздаването

ил.1Често публикуваме текстове със съвети и коментари за писането, които да помагат на всеки, който се е отправил към целта да напише книга, но по нещо не му достига. Този път ви предлагаме текст със съвети какво да правите, след като книгата ви е готова. Още повече, ако решите да предприемете смелата крачка self-publishing или хубавият наш термин „самиздат“.

Ето какво споделя Коуди Ройл за преживяването на написване, издаване и промотиране на книгата си:

Да напишеш книгата си е само половината от борбата.

Откакто излезе книгата ми, въпросите, които най-често ми задават не са за писането, а за самоиздаването ѝ. Хората проявяват голямо любопитство, когато има кажа, че съм използвал платформата на „Амазон“ – „Crate Space“. Всички ми казват с ентусиазъм и пламъче в очите: „И аз винаги съм искал да издам сам книга“.

Надявам се, че отговорите ми са вдъхновили поне един човек да предприеме тази стъпка. Днешната децентрализация на книгоиздаването е полезна и е хубаво да разказваме повече вдъхновяващи истории.

Първият урок, който получих, като се борех с самоиздаването, беше, че „да доведеш проекта си до финалната права“ е някакъв мит в самоиздаването. Всички ме питаха кога излиза книгата, коя е датата, на която ще празнуваме, но това изобщо не е краят. Това, което пропускаме, е, че като автори искаме книгата ни да достигне до максимално много хора и да им повлияе, а работата не свършва само с издаването. И при самоиздаването работата отново си е за теб.

Да пишеш и издаваш сам книга е доста самотен процес. Но пък те подготвя за предстоящият още по-дълъг и самотен процес на самомаркетирането.

Покрай еуфорията от излизането на книгата ти можеш да забравиш, че ти си този, който трябва да я промотира. Без издател и агент, цялата тежест пада върху теб. Не случайно, както прочетох, при 90% от случаите се продават едва 1000 екземляра от едно заглавие изобщо.

Ето няколко неща, които научих, докато се опитвах да направя сам маркетинговата кампания на книгата си:

Подкастовете (влогове, интервюта и др. тип аудиоматериали) са хит.

Успешният автор Гари Вайнерчук определя подкастовете като най-подценяваният медиен канал в света. И е прав. В днешно време е толкова лесно да се започне такъв вид кампания, а хората постоянно слушат подкастове под всякаква форма в ежедневието си.

Локално > глобално

Интернет прави много привлекателно усещането навсякъде да говорят за книгата ти, но едва ли ще станеш национално-, камо ли световноизвестен за толкова кратко, затова е по-добре да обърнеш внимание на локалните канали – медии, познати блогове, страници, книжарници и пр.

Продължавайте да пишете

Може да са минали две години откакто сте писали за последно и мисълта за това да ви плаши. Но не се отказвайте. Може да не напишете втора книга веднага. Аз например пишех постове в блога си с истории за героите ми. Каквото и да изберете, просто не спирайте да пишете.

 

Превод Кристина Цонева, по материали от „The Writing Cooperative“

 

 

Прочетете още

1535393395830_1535393414.jpg--diego_galdino__barista_e_scrittore

Диего Галдино: Пиша за Рим, кафе и любов

Писателят работи в кафенето си и смята, че имаме много общо с италианците Аромат на …