Начало / Любопитно / Какво не знаем за самоиздаването

Какво не знаем за самоиздаването

ил.1Често публикуваме текстове със съвети и коментари за писането, които да помагат на всеки, който се е отправил към целта да напише книга, но по нещо не му достига. Този път ви предлагаме текст със съвети какво да правите, след като книгата ви е готова. Още повече, ако решите да предприемете смелата крачка self-publishing или хубавият наш термин „самиздат“.

Ето какво споделя Коуди Ройл за преживяването на написване, издаване и промотиране на книгата си:

Да напишеш книгата си е само половината от борбата.

Откакто излезе книгата ми, въпросите, които най-често ми задават не са за писането, а за самоиздаването ѝ. Хората проявяват голямо любопитство, когато има кажа, че съм използвал платформата на „Амазон“ – „Crate Space“. Всички ми казват с ентусиазъм и пламъче в очите: „И аз винаги съм искал да издам сам книга“.

Надявам се, че отговорите ми са вдъхновили поне един човек да предприеме тази стъпка. Днешната децентрализация на книгоиздаването е полезна и е хубаво да разказваме повече вдъхновяващи истории.

Първият урок, който получих, като се борех с самоиздаването, беше, че „да доведеш проекта си до финалната права“ е някакъв мит в самоиздаването. Всички ме питаха кога излиза книгата, коя е датата, на която ще празнуваме, но това изобщо не е краят. Това, което пропускаме, е, че като автори искаме книгата ни да достигне до максимално много хора и да им повлияе, а работата не свършва само с издаването. И при самоиздаването работата отново си е за теб.

Да пишеш и издаваш сам книга е доста самотен процес. Но пък те подготвя за предстоящият още по-дълъг и самотен процес на самомаркетирането.

Покрай еуфорията от излизането на книгата ти можеш да забравиш, че ти си този, който трябва да я промотира. Без издател и агент, цялата тежест пада върху теб. Не случайно, както прочетох, при 90% от случаите се продават едва 1000 екземляра от едно заглавие изобщо.

Ето няколко неща, които научих, докато се опитвах да направя сам маркетинговата кампания на книгата си:

Подкастовете (влогове, интервюта и др. тип аудиоматериали) са хит.

Успешният автор Гари Вайнерчук определя подкастовете като най-подценяваният медиен канал в света. И е прав. В днешно време е толкова лесно да се започне такъв вид кампания, а хората постоянно слушат подкастове под всякаква форма в ежедневието си.

Локално > глобално

Интернет прави много привлекателно усещането навсякъде да говорят за книгата ти, но едва ли ще станеш национално-, камо ли световноизвестен за толкова кратко, затова е по-добре да обърнеш внимание на локалните канали – медии, познати блогове, страници, книжарници и пр.

Продължавайте да пишете

Може да са минали две години откакто сте писали за последно и мисълта за това да ви плаши. Но не се отказвайте. Може да не напишете втора книга веднага. Аз например пишех постове в блога си с истории за героите ми. Каквото и да изберете, просто не спирайте да пишете.

 

Превод Кристина Цонева, по материали от „The Writing Cooperative“

 

 

Богато разнообразие от над 20 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg или на 02 460 40 40!

Прочетете още

pencil-1891732_1920

Питър Куилтър за писането на ръка

Драматургът работи бавно, но пиесите му се играят по цял свят Нашумя преди няколко години Интересен …