Начало / Откъси / Една книга, една писалка, едно дете и един учител могат да променят света! (Избрани цитати за ученето и знанието)

Една книга, една писалка, едно дете и един учител могат да променят света! (Избрани цитати за ученето и знанието)

800px-Heiwa_elementary_school_18Още веднъж училищният звънец иззвъня, още една учебна година започна. Ние, запалените читатели, винаги търсим упование в книгите – за любов, за мъка, за война, за нещо абсолютно злободневно, нашите най-добри приятели – книгите и техните автори винаги имат какво да ни кажат. Някоя фраза, някое изречение, което да ни насочи, утеши, което да се „върже“ в хармонията на собствените ни мисли.

Предлагаме Ви да затрептите на вълна училище с нас с мисли и цитати от някои от най-великите писатели и автори, които наистина харесваме:

„Умът не изисква пълнене като бутилка, по-скоро също както дървото, той изисква само подпалки, за да се създаде в него импулс да мисли самостоятелно и пламенно желание за истината.“

Плутарх

„Научих, че хората ще забравят какво си казал, хората ще забравят какво си правил, но хората никога няма да забравят как си ги карал да се чувстват.“

Мая Анджелоу

„Нека да си припомним: една книга, една писалка, едно дете и един учител могат да променят света.“

Малала Юсафзай

„В един свят където образованието е предимно вербално, високообразованите хора намират почти за невъзможно да обърнат сериозно внимание на нещо друго освен на думи и понятия.“

Олдъс Хъксли

„Да учим децата е необходимо, но трябва да разберем, че е много полезно и сами да се учим от децата“

Максим Горки

„Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три.“

Конфуций

„Добрите учители са чудесни. Те променят живота на хората. Ние се нуждаем от тях. Проблемът е, че повечето училища не обичат добрите учители. Те са организирани така, че да ги смажат, да ги „бюрократизират“ и да ги усреднят.“

Сет Годин, из книгата „Линчпин“

„За да придобиеш знание, всеки ден прибавяй по нещо. За да придобиеш мъдрост, всеки ден изхвърляй по нещо.“

Лао Дзъ

„Какво означава ученето? Изведнъж разбираш нещо, което винаги си разбирала, но сега го разбираш по изцяло нов начин.“

Дорис Лесинг

„Знанията бавно изграждат онова, което невежеството събаря за час.“

Джордж Елиът

„Който си мисли, че е научил всичко, той всъщност нищо не знае.“

Лао Дзъ

„Колкото повече знам, толкова по-малко поразии ще направя.“

Реймънд Чандлър, из романа „Сбогом, моя красавице“

„Колкото по-просветлени ставаме, толкова ни е по-трудно да намерим хора, които да ни разбират. Колкото повече познания постигаме, толкова по-вероятно е да живеем сами.“

Ричард Бах

„Литературно или научно, либерално или специализирано, цялото ни образование е предимно вербално и за това не успява да постигне целите си. Вместо да превръща децата ни в напълно развити хора, то произвежда студенти по природни науки, които изобщо не познават Природата като първичен факт на опита, натриса на света студенти по хуманитаристика, които не знаят нищо за хуманността, била тя тяхна или чужда.“

Олдъс Хъксли

„На какво би трябвало да ви учат в училище? Само на две неща: 1. Решаване на интересни проблеми. 2. Лидерство.“

Сет Годин, из книгата „Линчпин“

„Най-големият враг за знанието не е невежеството, а илюзията за знание.“

Стивън Хокинг

„Всеки който ни обучава с право може да се нарече наш учител, но не всеки заслужава това име“

Гьоте

„Задачата на съвременния учител е не да изсече джунглата, а да напои пустинята.“

К. С. Луис

„Дължа живота си на баща си. Но дължа добрия си живот на учителя си.“

Александър Велики

„Можеш да научиш много от учителите си, но ще научиш много повече сам, седящ самотно в стаята си.“

Д-р Зюс

На добър час, ученици и учители!

Прочетете още

woman-7202209_1280

Четенето помага срещу агресията в училище и на улицата

Книгата е липсващото звено в отношенията ни Точно четенето засилва умението ни да общуваме, а …