Възможната причина е спестовността на домакините заради поскъпването на храните
Трябва ли да сме в траур, че идва краят на чиклита, пита “Гардиън”. Поводът е, че преди няколко дни порталът The Bookseller съобщи за 10% спад в продажбите на сладникавата дамска литература. Това се отнася за книгите в Топ 20 на комерсиалните любовни произведения.
Спадът обаче не бива да се разглежда драматично – тук става дума за това, че издания, продавани в тираж около 150 хил. през миналата година са паднали до 90 хил. При повечето продавани във Великобритания чиклити, които се предлагат масирано в супермаркетите, се забелязва отлив, който издателите трудно си обясняват. Според Мартин Хигинс, директор по продажбите на Transworld, причината е много прозаична – поскъпналите хранителни продукти принуждават домакините да пестят при покупки и те се лишават от лековатите си книжлета.
Според наблюдатели успех в продажбите задържат тези писателки, които успяват да излязат от рамките на жанра чиклит и да изработят по-дълбоки сюжети за отношенията между мъжете и жените. Такъв пример е Ема Донахю, която е в Топ 3 на най-продаваните книги във Великобритания.
Според феминистки западането на жанра е съвсем логично заради сексистката му природа. Дамите трябва да четат наравно с мъжете сериозна литература, смятат те. “Някой да е чул мъжете да имат подобен жанр, например „dick-lit“?” коментират иронично Елизабет Дей и Тасмина Пери.