Начало / Критика / 10 книги, които ще ви направят по-умни през 2015 г.

10 книги, които ще ви направят по-умни през 2015 г.

Лей Бюканън, главен редактор на бизнес списанието „Inc“, предлага 10 книги, които да ви помогнат да израснете във всяко едно отношение през 2015 г. За съжаление те все още не са преведени на български. Ето ги и тях:

„Age of Ambition: Chasing Fortune, Truth, and Faith in the New China“ от Евън Оснос. Американският кореспондент на „New Yorker“ в Пекин обяснява защо Китай е такава привлекателна дестинация за западните компании. Книга за авторитаризъм, богатство и разпределяне на благата.

„Creativity Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration“ от Ед Катмъл и Ейми Уолъс. Как компании като „Пиксар“ и „Дисни“ пускат хит след хит всяка година. Катмъл, президент и на двете организации, вдига завесата и показва как те работят.

Dataclysm: Who We Are (When We Think No One’s Looking) от Крисчън Ръдър. Ръдър, ръководител на сайта за запознанства „OKCupid“,  пише за разкриването на лична информация онлайн и на какво са способни хората, когато си мислят, че са скрити зад монитора си.

„The Empathy Exams: Essays“ от Лесли Джеймисън. Авторът хроникира как толерантността на хората към болка във времена на бедност и криза се увеличава.

„Excellent Sheep: The Miseducation of the American Elite and the Way to a Meaningful Life“ от Уилям Дерисевич. Отлично четиво за всеки, който иска да предвиди потенциала на един работник, в коя сфера би имало най-голям успех детето му или коя специалност  да запише в университета. Авторът, бивш преподавател в „Йейл“, описва образователната система в западния свят и нейната еволюция.

„Everyday Sexism“ от Лора Бейтс. Бейтс, журналистка, е на мнение, че неравенството между половете продължава да бъде факт през XXI век. Мъжете също ще извлекат ползи от книгата, защото ще се научат как да избягват обвиненията в сексизъм.

„Factory Man: How One Furniture Maker Battled Offshoring, Stayed Local–and Helped Save an American Town“ от Бет Маси. Една история за глобализацията и еволюцията на бизнеса.

„For Love of Country: What Our Veterans Can Teach Us About Citizenship, Heroism, and Sacrifice“ от Хауърд Шулц и Раджив Чандрасекаран. Книгата хвърля повече светлина върху решението на веригата кафенета „Старбъкс“ да наеме 10 000 ветерани от военни конфликти по света. Заглавието набляга и на факта, че всяка компания, която отказва да наема ветерани, губи.

„The Human Age: The World Shaped by Us“ от Даян Акерман. С типичния си бляскав и провокиращ изказ  поетесата и натуралистка Акерман  пише как иновациите променят света. Предприемачите с афинитет към науката ще бъдат възхитени от нейния труд.

„Think Like a Freak: The Authors of Freakonomics Offer to Retrain Your Brain“ от Стивън Д. Левит и Стивън Дж. Дъбнър. В тази книга ще намерите успели хора в най-различни сфери – рок звезди, състезатели по ядене на хот дог, бизнесмени и т.н. Авторът демонстрират как те успяват да неутрализират конкуренцията и да постигнат успех.

Фото: twitter.com

Прочетете още

214791_b

Топ 10 на „Хеликон” за най-продавани книги (1 октомври – 7 октомври)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА 1. Нещата, които синът ми трябва да знае за света от Фредрик Бакман …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *