„Сексът и комунизмът“ разказва за невъзможната любов между два елита – комунистическия и този от преди 9 септември 1944 г., както и за бруталното сексуално съзряване на една тийнейджърка по време на социализма. „Това, което Лола иска, Лола получава“ е името на песен от мюзикъла „Проклетите янки“. С българската Лола нещата не стоят така, защото под привидната привилегирована подреденост на живота ѝ в София или Париж се крие невъзможността да получи това, което желае най-много – то изглежда като любов, а всъщност е свобода.
Романът проследява живота на три забележителни жени – Анастасия, Маруся и Лола. И трите принадлежат на различни поколения, но като че ли са затворени в една и съща клетка. Съвършено различни една от друга, но и едновременно много еднакви – животът е изискал от тях повече сила и смелост, отколкото може да прояви нежната половина на човечеството. Сексуално насилие, отчуждаване, болезнено приключване на приятелства, шпионаж в името на кариерата и семейството, секс като обезболяващо средство, страх, с който е просмукано обществото на всички нива – всичко това бавно и подмолно руши живота им.
Милена Фучеджиева пише роман, който „връща лентата“ като на кино, за да даде няколко важни урока по история и житейски опит на зрителите. Като в сериал с всеки следващ епизод героите добиват все по-голяма пълнота на образите си, а разказът става многопластов. Тъжната истина за реалистите ще бъде, че днес, години по-късно, почти нищо в България не се е променило, само героите са други – малко по „ъпдейтнати“ от съвременността. В разрез със строгата соцатмосфера от страниците на романа зазвучават силно най-популярните парчета на „Deep Purple“, „Uriah Heep“, „Led Zeppelin“, „Pink Floyd“. Къси поли, джинси „Levi’s“, ароматни дезодоранти, скатани бутилки „Балантайнс“ и някои други рядко срещани стоки от Корекома, скрита книга на Солженицин в шкафа, са сред първите признаци на предстоящия морален и духовен преход, чрез който героите отчаяно търсят своето спасение.
Свързани заглавия
„Сексът и комунизмът“ тук