Електронните учебници се използват все повече във Франция, съобщи thebookseller.com. Това показват резултатите от проучване, проведено от организацията „TNS Sofres“. Разпитани са 15 283 учители. 29% от тях преподават по учебници в дигитален формат, в сравнение с 16% през 2011 г. Изледването показва още, че ръстът може да бъде и по-голям при по-добро финансиране.
Спрямо различните предмети най-много електронни учебници се използват в часовете по математика и физика – 46%. Следват история и география (38%), съвременни езици, икономика и социални науки (34%), природни науки (31%) и литература (24%). Само 15% от учителите са на мнение, че е-учебниците ще изместят печатните в близко и по-далечно бъдеще. 71% твърдят, че причината е недостиг на оборудване, 68% се обединяват около тезата, че липсва достатъчно финансиране.
В повечето случаи електронните учебни материали са за колективно използване. Едва 7% от учениците разполагат с лични е-учебници. 25% от учениците използват такива учебници на училищни компютри, 31% – у дома.
Бюджетът за финансиране на издателствата, публикуващи учебни материали за основно образование, беше силно орязан във Франция. Преди 2 години той беше 300 милиона евро, а сега е едва 60 милиона. Президентът Франсоа Оланд обещава големи промени за учебната 2016 година, но детайли не са разкрити засега.