Четенето на хартиен носител води до по-добро разбиране на текста, в сравнение с четенето на екран, показа ново проучване. Изследването е дело на норвежкия университет „The University of Stavanger“ и направено върху група ученици от 10-ти клас, съобщи mediabistro.com.
Учениците били разделени на 2 групи. Всеки участник получил по един художествен и един нехудожествен текст. Едната група чела от книга, а другата – на компютър. След това е пуснат тест за разбиране. Групата, чела от печатен формат, показала по-добри резултати. За по-голяма безпристрастност, учените взели предвид и индивидуалните постижения в училище на всеки участник. Резултатите са категорични, че печатният текст се разбира по-добре.
„Докосването прави така, че мозъкът получава своеборазна карта на текста. По-лесно му е когато не само виждаме, но и докосваме. Тази карта е особено важна, когато текстът е по-дълъг. Навигацията е по-значима при дълги текстове. Четенето на хартия помага по-лесно да се върнем назад, видим отделни връзки и контекст“, казват учените.