Макар американските деца все още да прекарват част от времето си в четене, те правят това все по-малко, съобщи huffingtonpost.com, цитирайки „Ройтерс“. Липсват им и все повече умения в тази сфера. Това показва доклад на неправителствената организация „Common Sense Media“, която изучава влиянието на медиите и новите технологии върху децата.
Докладът се базира на различни проучвания и архивни материали. Резултатите показват, че 9-годишните деца, които четат за удоволствие, стават все по-малко – 81% през 1984 г. и 76% през 2013 г. Данните за по-големите са по-негативни. 1/3 от 13-годишните и почти половината от 17-годишните четат за удоволствие по-малко от два пъти годишно.
Докладът посочва, че проблемите на децата с грамотността се увеличават. Едва 1/3 от четвъртокласниците нямат проблеми в това отношение. Толкова е броят и на тези, на които им липсват дори основни познания. Най-добри в четенето са белите деца, като 46% от тях нямат никакви проблеми в тази сфера. При чернокожите това са 18%, а при тези с испански корени – 20%.
Тези празнини между различните раси остават непроменени вече 20 години. В доклада този резултат е определен като „срамен“.
Все пак от „Common Sense Media“ не са изцяло песимисти. Те отбелязват, че има и добри модели на поведение – забелязва се, че родителите все по-често сядат да четат на децата си. Също така се отбелязва, че новите технологии променят възприятието на хората към текста и на тях не им се налага да четат толкова, научавайки голяма част от информацията в интернет.