Микеланджело Бунароти е смятан за един от най-великите творци в епохата на Ренесанса, но е възможно той да е бил и майстор фалшификатор. Такава е тезата на френския професор Тиери Льонен, автор на книгата „Art Forgery: The History of the Modern Obsession“, съобщи „Индипендънт“. Авторът представя доказателства, че Микеланджело често е задържал оригиналите на известни произведения на изкуството у себе си, връщайки на собствениците добре направени копия.
Според Льонен, именно по този начин италианският артист първо е придобил популярност и материално положение. Впоследствие той успял много по-лесно да стартира собствената си кариера. Но по онова време на този тип фалшификаторство не се е гледало с лоши очи. Негативната нагласа към него е развита в по-късен етап от историята.
„Микеланджело се е възхищавал на оригиналите и се е опитвал да ги надмине. Най-важните създатели на произведения на изкуството по време на Ренесанса обаче не са заклеймявали подобни трикове, а напровитив – те са им се радвали с ентусиазъм. Тогава във фалшификаторството е било много по-важно майсторството в репликирането на оригинала, отколкото в изграждането на капан за някого“, казва Льонен.
Книги за Микеланджело тук