Начало / Свят / Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги

Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги

Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги, съобщи npr.org, като цитира проучване на белгийски изследователи, публикувано в „Journal of еnvironmental psychology”.

Екипът от университета „Hasselt” прекарал 10 дни, наблюдавайки поведението на клиенти в местна книжарница. През определен времеви период в нея бил впръскван аромат на шоколад. Екипът забелязал, че това променя поведението на посетителите – ароматът на шоколад увеличава с 40% вероятността те да си купят романтична или готварска книга и с 22% – книга от друг жанр.  Освен това със сигурност изкушаващата миризма задържала хората по-дълго в книжарницата.

Проучването потвърждава и резултатите на друг експеримент от 2008 г., който беше стигнал до извода, че шоколадът провокира по-голямо харчене на пари. Ароматът на такива изделия карал жените да правят повече спонтанни покупки.

Свързани заглавия
Внимание! Шоколад и книги

Не аромат, а истински шоколад тук

Прочетете още

195820807

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (15 април – 21 април)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА  ––––––––––– 1. „Just For The Summer“ от Аби Хименес (нова в класацията) 2. …