Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги, съобщи npr.org, като цитира проучване на белгийски изследователи, публикувано в „Journal of еnvironmental psychology”.
Екипът от университета „Hasselt” прекарал 10 дни, наблюдавайки поведението на клиенти в местна книжарница. През определен времеви период в нея бил впръскван аромат на шоколад. Екипът забелязал, че това променя поведението на посетителите – ароматът на шоколад увеличава с 40% вероятността те да си купят романтична или готварска книга и с 22% – книга от друг жанр. Освен това със сигурност изкушаващата миризма задържала хората по-дълго в книжарницата.
Проучването потвърждава и резултатите на друг експеримент от 2008 г., който беше стигнал до извода, че шоколадът провокира по-голямо харчене на пари. Ароматът на такива изделия карал жените да правят повече спонтанни покупки.
Свързани заглавия
Внимание! Шоколад и книги
Не аромат, а истински шоколад тук