Само 33% от родителите в САЩ отделят време, за да четат на своите деца преди лягане, отбелязва mediabistro.com. До такъв извод се стига след проучване на организациите „Reading is Fundamental” и „Macy’s”. Интервюирани са 1 000 родители с деца под 8-годишна възраст. Освен това 50% от анкетираните родители казват, че децата им отделят значително повече време на телевизия и видео игри пред книги.
Заради тревожните резултати, компаниите ще организират литературна кампания, под надслов „Be Book Smart”, която стартира днес. Който желае, може да дари 3 долара в търговската верига „Macy’s”. Който го направи, ще получи талон за отстъпка 10% при покупка на артикул/артикули над 50 долара. Средствата ще бъдат пренасочени към „Reading is Fundamental”, които ще ги използват за купуване и даряване на книги на деца. Целта е 1 милион деца да получат подарък книга.
Изпълнителният директор на „Reading is Fundamental” Карол Раско, заяви:
„Четенето преди лягане е ключово за децата. Макар някои от резултатите на нашето проучване да са окуражителни, виждаме, че имаме много работа. Затова ще се опитаме да допринесем с инициативата си „Be Book Smart”.