Начало / Свят / Египетска писателка: Сексът е един от ключовете към демокрацията

Египетска писателка: Сексът е един от ключовете към демокрацията

Египетската писателка и журналистка Ширийн Ел Феки издаде книгата “Сексът и цитаделата. Любовният живот в променящия се арабски свят”, в която изразява   философията си, че сексуалността е един от пътищата, които арабските общества трябва да извървят, за да стигнат до демокрация.

Пред “Ди велт” авторката, която по образование е имунобиолог, представя свое изследване, проведено през последните 5 години сред арабски мъже. Според нея темата трябва да бъде изговорена ясно, без табута и клишета – така, както западният свят направи през 60-те години.

Книгата на Ел Феки започва със забулени жени, наведени над вибратор. Смелото начало цели да покаже на читателите, че бурките на арабките не означават, че те са монахини. Напротив, те са жени от плът и кръв, принудени да крият лицата и телата си от мюсюлманския религиозен канон.

“Защо арабската жена да няма право да се интересува от секс? Тя също има своите желания”, казва писателката. Според нея борбата за сексуална освободеност е сред ключовите битки в общия стремеж към демокрация. “Това, което се случва в спалнята, е свързано с онова, което става в политическия и икономическия живот”, убедена е тя. “Ако жената няма контрол върху собственото си тяло, ако няма равенство в леглото, как можем да очакваме справедливост навън, на площада? Сексът не е второстепенно нещо.”

Ширийн Ел Феки повдига и въпроса за насилственото обрязване на жени в арабския свят, което трябва да спре. Тя припомня разказ на Гюстав Флобер, който описва престъпленията срещу жени, които се вършат в Кайро на всеки ъгъл. Според нея темата за равноправието е останала встрани в “Арабската пролет”, а би трябвало да е ключова. Мъжете не са проблем, а част от решението, вярва Ел Феки.

Богато разнообразие от над 35 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg!

Прочетете още

225956_b

„Сицилианецът“ ни показва какво се случва с криминалната проза, когато тя е в ръцете на майстор, който не следва чужди правила, а създава свои

Годината е 1950-а. Събитията в шедьовъра „Кръстникът“ се преплитат с тези в неговия събрат „Сицилианецът“ …