Начало / Любопитно / “Бизнесът на бъдещето” от Ричард Брансън (анотация)

“Бизнесът на бъдещето” от Ричард Брансън (анотация)

Можем ли да преосмислим живота и бизнеса си и същевременно с това да спомогнем за осъществяването на положителна промяна в света? Ричард Брансън вярва, че това е възможно и с присъщия си искрен, убедителен и мотивиращ стил представя на вниманието ни визията си за бъдещето.

“Бизнесът на бъдещето” не е книга за успешното и печелившо предприемачество, каквато бихте очаквали да бъде. Тя е много повече. В нея Ричард Брансън не просто дава идеи и съвети за успешен бизнес, а ни разкрива как от печеливш, да развием процъфтяващ бизнес, който освен това да бъде ангажиран с това да спомогне за разрешаването на сериозни и неотложни проблеми като гладната смърт и епидемиите в страните от Третия свят, глобалното затопляне, изсичането на вековни гори, замърсяването на околната среда и безработицата в световен мащаб. Традиционният бизнес и неговата единствена цел досега – печалбата, са едни от главните причинители за задълбочаването на глобалните проблеми. Дошло е времето това да се промени. И Брансън знае как. Най-доброто, което всеки предприемач трябва да направи, е да каже “Майната му!” на традиционния бизнес и да прегърне идеята за Капитализъм 24 902 – бизнеса на бъдещето. Това е бизнес моделът, който, веднъж възприет, ще донесе не само печалби, но и положителна промяна за целия свят.

“От деня в който ми хрумна идеята за тази книга, до нейното написване, изминаха седем години. Толкова време ми трябваше, за да осъзная напълно, че макар бизнесът да е мощен двигател за напредъка на човечеството, нито „Върджин”, нито някоя от другите корпорации е направила достатъчно, за да спре стремглавото движение надолу по спиралата, което увлича всички нас. Нещо повече – в много от случаите, както стана ясно от връхлетялата света финансова криза, ние дори сме спомогнали това движение надолу да се ускори. Всички ние сме част от проблема: хабим, прахосваме неразумно, грубо казано – прецакваме нещата. Природните богатства се изчерпват много по-бързо, отколкото могат да се възстановят. Всъщност много от тях – петрол, гори, минерали – никога няма да се възстановят. Веднъж изчерпани, те никога не се появяват отново. Капитализмът – такъв, какъвто го познаваме,  появил се в резултат на Индустриалната революция, е направил възможен икономическия напредък на човечеството и е създал много блага за хората, но всичко това си има цена, която няма да откриете в счетоводните книги. Поставянето на акцента върху печалбата е довело до непредвидими отрицателни последици. В продължение на век и половина евтината работна ръка, мизерията, вредите, нанесени на планетата, и замърсените водни басейни са оставали на заден план, когато е ставало въпрос за стремежа към  печалби. Нещата обаче се променят.”

 

В “Бизнесът на бъдещето” сър Ричард Брансън ще ви разкаже много и различни истории. Истории за бедни, но способни и талантливи хора, които вследствие стават богати, но не загубват човечността си; за богати бизнесмени, които независимо от световната криза, успяват да задържат успеха в бизнеса си и дори да го развиват; за компании и личности, които ще оставят отпечатъка на всеотдайността си към хората и загрижеността си за състоянието на планетата в историята на човечеството. И това, което обединява всички тези истории, е правенето на добро.

“Правете добро и ще успеете” – призовава читателя си Брансън. Това е бизнесът на бъдещето.

 

Време е да преобърнем изцяло представите си за капитализма – да променим йерархията на ценностната си система, да преориентираме фокуса на вниманието си от стремежа да печелим към грижата за хората в нужда, общностите и планетата.

„Бизнесът на бъдещето” ще вдъхнови всеки читател да пожелае промяната, показвайки ни колко лесна стъпка за бизнеса и за отделния човек е приемането на нов и модерен модел на действие. Ако превърнем извършването на социално значими дейности и разрешаването на неотложни глобални проблеми в своя мисия, освен източник на финансови средства, работата ни ще внесе в живота ни радост и гордост от това, с което се занимаваме.

А сега едно кратко предупреждение. Преди да прочетете книгата и да успеете да вникнете в същността й, може би ще трябва добре да си помислите дали искате да оставите на бюрото си нещо, което ви призовава да загърбите традиционния бизнес.

Приятно четене …

Ричард Брансън е световноизвестен предприемач, оприличаван от много анализатори като „икона на съвременния бизнес“. Той е основател и президент на „Върджин Груп“ – уникално действаща система от около 300 компании, обединени под общо лого, но всяка действаща като самостоятелна единица. Доказателства за бизнес гения на Брансън са следните факти:

– Върджин е една от най-успешните марки в света и първата „марка за начин на живот“.

– Върджин Груп е най-голямата група от частни компании в Европа.

– Върджин Галактик е първата компания за космически туризъм в света.

Брансън е известен с нетрадиционния си бизнес стил, ексцентричните си рекламни инициативи, а също така и със склонността си към естремните изживявания например околосветско пътешествие с балон, опит за прекосяване на Атлантически океан с моторница и много други. „Смелите не живеят дълго, но предпазливите изобщо не живеят“ е житейският му девиз, а „Майната му! Да го направим!“ – основен бизнес подход. „Бизнесът на бъдещето“ е четвъртата му книга, издадена на български език.

“Бизнесът на бъдещето” тук

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …