Начало / Автори / Ежедневието на известните писатели – част І

Ежедневието на известните писатели – част І

Всеки почитател на литературата се интересува ежедневието на популярните писатели и класиците. Сайтът brainpickings.org публикува части от интервюта и изказвания на известни автори, в които те говорят за това как минават техните дни. Материалите са събирани от архивите на авторитетното издание „Paris Review”. Днес ви предлагаме Харуки Мураками, Рей Бредбъри и Е. Б. Уайт.

 

Харуки Мураками:
 „Когато пиша роман, ставам в 4:00 сутринта и работя 5-6 часа. Следобед, тичам 10 километра или плувам 1 500 метра (или и двете), след което чета малко и слушам музика. Лягам си в 9:00 вечерта. Придържам се към този ред всеки ден, без промени. Повторението, само по себе си, става важно нещо. То е форма на хипноза. Хипнотизирам себе си, за да достигна по-голяма дълбочина на духовното си състояние”.

 

Рей Бредбъри, в интервю от 2010 г.:
 „Моите увлечения ме подтикват към пишещата машина, те го правят още от както навърших 12. Затова никога не съм се тревожил за разписания. Нови неща постоянно експлоадират в мен, те определят програмата, не аз. Вътре нещо ми казва: „Вземи пишещата машина и свърши работата”. Мога да работя навсякъде. Писах в спални и всекидневни, когато живеех с родителите и брат си в малка къща в Лос Анджелис. Докато работих в радиото, брат ми, майка ми и баща ми говориха едновременно. По-късно, когато исках да напиша „451 градуса по Фаренхайт”, отидох в университета „UCLA”, където намерих стая за писане в едно мазе. Ако вкараш 10 цента в машината, печелиш 30 минути писане – на такъв принцип работеше”.

Е. Б. Уайт:
„Никога не слушам музика, когато работя. Не мога да се съсредоточа. От друга страна, мога да работя доста добре сред обикновени пречки. В моята къща всекидневната е централното място. От нея има врата към кухнята и към килера, където живее телефона. Има много трафик. Но е светла, свежа стая, която използвам често, за да работя, въпреки карнавала, който е около мен. Ако някое момиче се опитва да измъкне пуловера си под пишещата машина, това не ме притеснява, освен ако не е особено красива или особено непохватна. Моята съпруга, благодаря на Бог, никога не е била особено внимателна към мен, както съм чувал, че са съпругите на други писатели. В резултат на това, членовете на моето семейство не обръщат грам внимание на факта, че съм човек, който пише – правят си каквото си искат. Ако ми омръзне, знам къде да отида. Писател, който чака идеалните условия, за да работи, ще си умре без да сложи една дума върху хартия”.

Прочетете още

81yBQThn6GL._UF1000,1000_QL80_

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (11 ноември – 17 ноември)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА   ––––––––––– 1. „Grey Wolf“ от Луиз Пени (нова в класацията) 2. „In Too …