Ревюто е силно оръжие за промотирането на една книга. Дана Лин Смит, която се занимава с маркетинг на книги от 17 години, опровергава 6 мита за ревютата. Нейният текст е публикуван в ideamarketers.com.
1.Ревютата са само за нови книги. Вярно е, че повечето издания и журнали предпочитат да пишат за книги скоро преди и след тяхната публикация. По принцип ревютата са най-актуални, когато са за книга от последната една година. Но има не малко издания, които пишат ревю и на по-стари книги.
2. Никой не пише ревю за книга, ако зад нея не стои издателство. По-трудно е за самоиздаващите се автори и малките издателски къщи да получат ревюта на определени места, но не е невъзможно. Ако книгата е добре написана и с добър дизайн, винаги има шанс. Много уебсайтове вече са разположени добре към самоиздаващите се автори и малките издателски къщи.
3. Ревютата са само за книгите, които се продават в големите книжарници. Има издания, които са свързани с търговията на книги и те се фокусират върху това, което продават големите вериги книжарници. Но има и други, включително сайтове, блогове и т.н., които с удоволствие пишат за всякакви книги.
4. Няма ревю за книга само в електронен формат. Така е, трябва да се търси повече, за да се намери някой, който да пише ревю за книга, която е само в е-формат. С времето обаче това се променя, защото света се ориентира все повече към е-книгите. Сайтове като „Kindle Obsessed” с удоволствие пишат ревю на книги само в дигитален формат.
5. Никой не обръща внимание на ревютата в онлайн книжарниците. В онлайн книжарница е изключително лесно да се пазарува. Обикновено и изборът е огромен и точно ревютата помагат на потребителите да изберат. Липсата на ревю на дадена книга може да подведе клиента, че тя не е добра или не е популярна.
6. Усилието за получаване на ревю не си заслужава. Ревютата имат две функции – да привлекат вниманието към дадена книга и да помогнат на читателите да разберат дали тя е подходяща за тях. Колкото повече ревюта има книгата ви, на колкото повече места се появяват те, толкова тя ще е по-популярна и ще се продава повече.
Фото: bookmarketingmaven.typepad.com