Истината е, че никой от добрите писатели няма да даде безплатен съвет за това как да започнеш да пишеш по-добре. Същото положение е при автомонтьора или банковия служител. Но в момент, когато авторите вече са достигнали даден статус, могат да си позволят да изрекат думи, които да те вдъхновят да сътвориш нещо по-добро. Сайтът huffingtonpost.com представя съвети от най-добрите в тази сфера.
Зади Смит – „Не романтизирай своето призвание. Или можеш да пишеш добри изречения, или не. Няма такова нещо като „начин на живот на писател”. Всичко, което има значение, е какво оставяш на страницата. И как работиш на компютър без интернет”.
Антон Чехов – „От собствен опит знам, че когато историята е вече написана, само трябва да промениш началото и края. Така ние, авторите, лъжем най-често”.
Ърнест Хемингуей – „Научих се никога да не си изпразвам кладенеца на идеи докрай. Спирам винаги, когато има още малко на дъното и го оставям да се напълни отново”,
„Първата чернова от всичко е боклук”.Ф. Скот Фицджералд – „Започни с индивидуалност и преди да се осъзнаеш, си създал типаж. Захвани се с типажа и ще видиш какво си създал – нищо”.
Филип Пулман – „Писането винаги е трудно. Това, на което можеш да се надяваш, е, ден, в който нещата се получават малко по-добре. Но няма място за оплакване. Водопроводчиците нямат блокаж, докторите нямат блокаж, защо точно писателите трябва да си измислят термин за собствените кризи, че и да очакват съчувствие заради него?”
Рей Бредбъри – „Всеки човек, който продължава да работи, не се е провалил. Може да не стане велик писател, но ако приложи старомодните ценности като трудолюбие, постепенно ще направи кариера”
Гюстаф Флобер – „Изкуството на писането е изкуството да откриеш в какво вярваш”.
Маргарет Атууд – „Не можеш да прочетеш собствената си книга с ентусиазма, с който четеш нова. Все пак ти си я писал. Бил си зад сцената. Видял си как зайците са завряни в шапката. Преди да я дадеш на някой от издателския бизнес, дай я на 1-2 приятели. Приятелят не трябва да бъде такъв, с който имаш романтична връзка, освен ако не искаш да се разделите”.
Дж. К. Роулинг – „Трябва да пиша историята, която искам да пиша. Никога не се фокусирам върху точна таргет група. Трябва да продължа да казвам това, което искам”.
Стивън Кинг – „Ако нямаш време да четеш, нямаш време (и инструменти) и да пишеш”.
Херман Мелвил – „За да произведеш могъща книга, трябва да избереш могъща тема”.
Филип Рот – „8 часа на ден, 7 дни в седмицата, 365 дни в годината. Това е единственият начин, който аз знам”
Уилям Хазлит – „Колкото повече човек пише, толкова по-добре пише”.
Марк Твен – „Всеки път, когато ти идва да напишеш „много”, го замени с „адски”. Редакторът ще го изтрие и творбата ще е идеална”.
Силвия Плат – „И между другото, струва си да се пише за всяко нещо в живота, стига да имаш куража да го направиш и въображението да импровизираш. Най-лошият враг на креативността е съмнението в себе си”
Вирджиния Улф – „От моя гледна точка, за писането са необходими упражнения. Сухожилията се отпускат”.
Ралф Уолдо Емерсън – „Има творческо четене, също както и творческо писане”.
Съмърсет Моъм – „Ако можеш да разказваш истории, да създаваш персонажи, да измисляш случки, имаш искреност и страст, няма значение изобщо как пишеш”.
Джоузеф Хелър – „Не мога да седна да пиша, ако не съм измислил последното изречение”.
Уилям Фокнър – „Направи нещо. Рискувай. Може да се получи зле, но е единственият начин да се направи нещо добро”
Джордж Оруел – „Доброто писане е като стъкло на прозорец”.