Локомотиви или говорещи предмети по-скоро ги разсейват
Изследването е проведено в Университета на Флорида, като целева група са децата между 6 и 9-месечна възраст. Екип, ръководен от Лиза Скот, се посвещава на това да изясни как точно действат книгите върху малките читатели. За целта се следи както активността на мозъка им, така и допълнителни фактори като неволните движения с очи, които правят, докато разлистват книгата.
Изследването е проведено в домашни условия, като цялата тежест пада всъщност върху родителите. Те получили два типи книги – едните просто за колички, локомотиви и т.н. Във втория тип пък задължително имало главен герой, който е с име, човек или животно.
В продължение на три месеца родителите трябвало да разтварят и да четат на малките си потомци от новите книги. После дошъл отново ред на университетския екип, който измерил интензивността на показателите. Така се оказало, че децата, които имали за задача да слушат книги с по-ярко изразен характер на героите – хора или животни, са с по-развит мозък, като наред с това, и вниманието им е по-концентрирано. Децата от групата били и по-отворени към получаване на нова информация изобщо.
Интересното е, че била отбелязана промяна и в самите родители. Фактът, че в известен период от време се посветили на четене заедно със своите деца, довел до по-голяма близост в отношенията им, като започнали да обръщат повече внимание на дечицата, а също и да разговарят повече с тях.
„Да се чете на деца на крехка възраст е от изключително значение – казват учените от Флорида. – Това засилва връзката с родителите, а също така подкрепя способността на малкия човек да общува.”