73-годишният майстор отново прикова погледите
Billy Summers определено е книгата, с която мнозина ще запомнят лятото на 2021-а. Нещо повече, „Гардиън” например я нарича „най-доброто, излязло изпод перото на Стивън Кинг напоследък”. Категорична е и класацията на „Ню Йорк Таймс” – при художествените в раздел комбинирани печатни и електронни Billy Summers дебютира направо на върха.
Силните черти на новия роман според първите му читатели са невероятните характери, които изгражда писателят. Наред с това той разпръсква по страниците дребни детайли, които казват много. Така вниманието е приковано във всеки момент от четенето.
За разлика от много други книги на Стивън Кинг, свръхестественото тук е сведено до минимум. Скромната история на наемен убиец ни води към последната му поръчка, преди да се оттегли. Пък и е симпатичен на читателите, защото „убива само лошите”. Изведнъж обаче темпото се променя и историята се изпълва с напрежение и спиращи дъха моменти. Чудовищата този път се крият в човешки облик. И идва време да ги опознаем отблизо.
Също толкова спираща дъха е и книгата на върха при нехудожествените в същата категория – за поредна седмица това е Americam Marxism от Марк Левин, която разказва за влиянието на постмарксизма върху формирането на американската левица. Ето целите десетки с дата 22 август 2021 г.
БЕСТСЕЛЪРИТЕ НА НЮ ЙОРК ТАЙМС
БЕСТСЕЛЪРИТЕ НА НЮ ЙОРК ТАЙМС
Художествена литература
- Billy Summers от Стивън Кинг (нова в класацията)
- The Last Thing He Told Me от Лора Дейв (14 седмици в класацията)
- Blind Tiger от Сандра Браун (нова в класацията)
- It Ends With Us от Колийн Хувър (8 седмици в класацията)
- People We Meet On Vacation от Емили Хенри (13 седмици в класацията)
- Class Act от Стюарт Уудс (нова в класацията)
- We Were Never Here от Андреа Бартс (нова в класацията)
- The Paper Palace от Миранда Хелър (5 седмици в класацията)
- The Cellist от Даниъл Силва (4 седмици в класацията)
- „Където пеят раците” от Дилия Оуенс (142 седмици в класацията)
Нехудожествена литература
- Americam Marxism от Марк Левин (4 седмици в класацията)
- Here, Right Matters от Алекзандър Виндман (нова в класацията)
- I Alone Can Fix It от Каръл Леониг и Филип Ръкър (3 седмици в класацията)
- „Тялото помни” от Бесел ван дер Колк (50 седмици в класацията)
- The Premonition от Майкъл Луис (11 седмици в класацията)
- How I Saved The World от Джеси Уотърс (5 седмици в класацията)
- The Authoritarian Moment от Бен Шапиро (2 седмици в класацията)
- „Зелени светлини” от Матю Макконъхи (42 седмици в класацията)
- Killing The Mob от Бил О‘Райли и Мартин Дъгард (14 седмици в класацията)
- All The Frequent Troubles Of Our Days от Ребека Донър (нова в класацията)