Начало / Свят / Книгите се купуват и когато до тях има яйца и памперси

Книгите се купуват и когато до тях има яйца и памперси

Пандемията промени нагласите за традиционните книжарници

5e7e1cbf671de01f1b020de8

Затварянето на специализираните магазини доведе до бум в продажбите на литература във вериги от рода на Walmart и Target. Сюзън Херц от американското издателство Vintage/Anchor обяснява нещата така: „Докато обикаляш между регалите и вървиш по пътечката, ти доскучава и ти се приисква някоя книга, а после я виждаш…

Самите вериги отказват да уточняват конкретни данни, но според издатели става дума за четири пъти по-големи продажби на книги от страна на хипермаркетите. Според дистрибутора ReaderLink поръчките от големи магазини само при първата вълна на пандемията миналата година са скочили с 34%. Фирмата зарежда повече от 80 хил. магазина в САЩ – книжарници, дрогерии и вериги.

Подобни са данните и от веригата дрогерии Rite Aid. Според компанията в нейните обекти се търсят много повече детски книги. Фирмата прибягна до разширяване на отделите за печатни материали в 80 от общо 253 обекта.

Разбира се, асортиментът на големите търговци е по-специфичен от този на книжарниците. Walmart например предлага предимно актуални бестселъри, книги за самопомощ, различни хранителни режими, както и детска литература. За сметка на това пък Costco държи на класическите заглавия, от веригата споделят, че сред най-продаваните са автори като Джейн Остин и книги от рода на „Вълшебникът от Оз”.

Любопитен кадър, улавящ новия президент на САЩ Джо Байдън, избиращ книга в хипермаркет
Любопитен кадър, улавящ новия президент на САЩ Джо Байдън, избиращ книга в хипермаркет

По правило обаче големите трудно разширяват асортимента си от заглавия и предпочитат бързооборотни книги. Най-предпочитани от тях са актуалните, покрай които се шуми и в големите медии. Обикновено търговците купуват голямо количество – по данни от дистрибуторите например 30 хил. или дори 50 хил. екземпляра. Costco споделят, че могат да продадат и 100 хил. от дадено заглавие. От Walmart допълват, че работата от вкъщи пък кара мнозина да търсят книги, които допълват образованието и уменията им.

Всички очакват, че с нормализирането на ситуацията продажбите в големите магазини ще тръгнат надолу – и въпреки това се смята, че ще останат на нива, по-високи, отколкото преди ковид-кризата

Лира.бг по материали от „Ню Йорк Таймс”

Прочетете още

triagalnik-30

Топ 10 на „Хеликон” за най-продавани книги (10 март – 16 март)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА 1. Триъгълник от Даниел Стийл 2. Къде е Моли? от Х. Д. Карлтън 3. Нишка …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...