Начало / България / Колко страшно може да бъде лицето на смъртта?

Колко страшно може да бъде лицето на смъртта?

liceto_na_smurtta_coverХитовият автор на трилъри Коуди Макфейдън се завръща с втора книга от поредицата за агент Смоуки Барет. Романът „Лицето на смъртта” (изд. „Сиела”) е по-кървав от „Човекът сянка”, а агент Барет е готова на всичко, за да защити близките си!
Един от най-добрите световни трилър автори – Коуди Макфейдън, ни е подготвил нова, изпълнена с кръв и напрежение среща с агент Смоуки Барет. Във втория роман от поредицата – „Лицето на смъртта”, опитната и хладнокръвна Смоуки си има работа с поредния маниакален убиец, чиято жертва този път е дете, което извергът преследва в продължение на години, за да му отнеме всичко.
Докато Барет се опитва да подреди живота си и да заживее нормално с осиновената си дъщеря Бони, жертва на чудовището от предната книга, шестнадесетгодишната Сара Кингсли е опряла пистолет в главата си и съобщава, че иска да говори лично с агент Смоуки Барет. Девойката я очаква на втория етаж в къщата на ужасите – приемното ѝ семейство е ликвидирано по особено жесток начин. Момичето твърди, че извратен убиец я преследва от години и убива всеки, когото тя обича, а той е виновен и за смъртта новите й родители. Досега никой не е вярвал на думите на Сара, но истината вече не може да бъде скрита.
Добре познатата ни Смоуки Барет и нейният екип имат броени дни да решат случая, но всеки от героите на Макфейдън се бори с личните си демони, които се намесват в разследването.
Втората книга от поредицата за агент Смоуки Барет е наситенокървав трилър за най-черното в човешките души.
Преводът от английски език и на тази книга на Макфейдън е на Коста Сивов, а корицата е на Живко Петров.

Коуди Макфейдън е сред най-популярните имена в остросюжетната литература. Автор е на 6 романа, в 5 от които главното действащо лице е агент Смоуки Барет. „Лицето на смъртта” е втората му книга, която излиза на български език, а поредицата за Смоуки Барет е продала изумителните 3,5 млн. копия само в Германия.

„Животът е силен. Той те държи в хватката си по много начини – от ударите на сърцето ти, през слънцето върху лицето ти до усещането за почва под краката ти. Той те стиска.”
Коуди Макфейдън, из „Лицето на смъртта”

 

ОТКЪС

– Няма да ти простя, че прекъсна срещата ми – обръща се към мен Бари, когато се приближаваме до него. – Изглежда, и ти не си имала лека вечер.
Бари е в началото на четиридесетте си години. Той е закръглен, но не и дебел, плешив, с очила и едно от най-грозноватите лица, които съм виждала – толкова грозновато, че ти става симпатично на правилната светлина. Въпреки всички тези недостатъци той винаги излиза с красиви и млади жени. Алън го нарича „феноменът на Бари“. Той е супер уверен, без да бъде арогантен. Забавен е, умен и с огромно сърце. Алън мисли, че много жени смятат подобна комбинация от самоувереност и доброта за неустоима.
Според мен това е само част от отговора. Винаги съм усещала огромна сила в Бари, която може да срази всичко като гръмотевица. Той е виждал злото и знае, че е истинско. Бари е ловец на хора и в определена степен – независимо дали е правилно или не – това винаги ще бъде секси в животинския смисъл на думата.
Наясно съм, че недоволството му е просто постановка – изгубили сме следа кой на кого дължи по-голяма услуга и в интерес на истината не ни пука.
– Както и да е – казва той и изважда бележник, неговия собствен Нед. Готов е да пристъпваме към съществената част. – Какво сте ми приготвили?
– Ритуално клане. Изкормване. Океан от кръв. Обичайното – отвръщам аз.
Запознавам го с всичко, което знам. Не е много, но е достатъчно, за да започнем отнякъде. Ще обходим местопрестъплението, ще си разменим идеи и ще направим някои заключения. За страничния наблюдател това може да изглежда някак безцелно, но такъв е стилът ни на работа, не е просто лудост.
– Трима мъртви? – пита Бари.
– Толкова видях, но съм сигурна, че няма повече. Патрулът е проверил къщата, но не е споменал за други трупове.
Той кима и почуква с химикала по бележника си.
– Сигурна ли си, че момичето не е нашият извършител?
– Няма начин – отвръщам категорично. – Няма достатъчно сила, за да го направи. Ще разбереш какво имам предвид, когато влезем вътре. Истинска… каша е. Също така съм убедена, че единият от тях е бил убит долу и след това е бил занесен в спалнята. Бил е носен, а не влачен. Тя няма достатъчно сила за това.
Бари поглежда замислен къщата. Свива рамене.
– Без това не ми се струваше много вероятно – отвръща той. – Предположението, че момичето е извършителят. Това, което ми описа, звучи като работа на професионалист. Не казвам, че шестнадесетгодишните не правят някои ужасни неща в наши дни, но… – отново свива рамене.
– Изпратих Алън да разпита съседите. Сметнах, че няма да имаш нищо против.
– Нямам. Той е правилният човек, когато се стигне дотам.
– Кога можем да влезем вътре? – питам аз.
Нетърпелива съм, изпъл нена с енергия. Искам да започна търсенето на този убиец.
Бари пог леж да часовника си.
– Очаквам криминолозите да дойдат всеки момент – поредната услуга, коя то ми дължиш. След това можем да си обуем пантофките и да се захванем за работа.
* * *
Започвам от двора на къщата. Бари и Кали чакат търпеливо, мълчаливо. Разглеждам верандата, след което се обръщам към улицата и домовете от двете й страни. Искам да си представя обстановката на дневна светлина.
– Кварталът е семеен – казвам аз. – Има много хора. Голяма активност. Било е събота, всички са си били по домовете. Да дойде тук през деня е било доста дързък ход. Или е изключително самоуверен, или е много компетентен. Не вярвам да му е за първи път. Смятам, че е убивал и преди.
Тръгвам към предната врата. Представям си го как върви по същата тази пътека. Вероятно е било по времето, когато пазарувах с Бони или когато чистех килера на Мат. Животът и смъртта, ръка за ръка, без да съзнават присъствието на другия. Спирам се, преди да вляза. Опитвам се да си го представя. Вълнувал ли се е? Спокоен ли е бил? Или обезумял? Нямам отговори. Все още не знам достатъч но за него.
Влизам в къщата. Бари и Кали ме следват. Вътре продължава да мирише на убийство. Сега даже е по-зле, тъй като с времето миризмите са се усилили. Отиваме в дневната. Поглеждам напоения с кръв килим. Фотографът на криминолозите продължава да прави снимки.
– Тук има адски много кръв – отбелязва Бари.
– Прерязал им е гърлата – обяснявам аз. – От ухо до ухо.
– Съгласен. – Детективът се оглежда наоколо. – Както сама каза – няма кървави следи.
– Така е. Но всичко това ни казва нещо за него.
– Какво? – пита Бари.
– Той харесва това, което прави. Използването на острие е нещо лично. То е гневна постъпка, но също така е акт на удоволст вие. Като да убиеш любовница. Единственото по-интимно е да убиваш с голи ръце. С острие убиваш непозната, която обичаш. Това е знак на уважение, благодарност за смъртта, с която те дарява. – Обгръщам кървавата стая с жест. – Пускането на кръв може да бъде интимно или лично. Кръвта е живот. Режеш непознатата, която обичаш, за да си близо до кръвта, когато започне да тече. Кръвта също така е пътека към смъртта. Източваме кръвта на прасетата по сравнително същия начин. Въпросът е как ги приема той? Като прасета или любовници? Дали са нищо за него, или са всичко?
– Ти какво смяташ?
– Все още не знам. Важното е, че независимо как ги приема, няма никакви съмнения. Не убиваш с нож, ако се колебаеш. Той действа уверено. Пистолетът те отдалечава, но ножът…? Ножът трябва да се използва отблизо. Ножът също така е доказателство, че начинът на смъртта е важен за него, както и самата смърт.
– Какво имаш предвид?
Свивам рамене.
– Пистолетът е по-бърз.
Кали обхожда стаята, оглежда кръвта и поклаща глава.
– Какво има? – питам аз.
Тя сочи към една тъмна локва до краката си.
– Това не е както трябва. – Сочи към друга локва. – И това не е както трябва.
– Защо, Червенокоске? – пита Бари.
– Анализирането на „разлятата“ кръв е смесица от физика, биология, химия и математика. Нямам време да ви изнасям цяла лекция, но ще е достатъчно, ако кажа, че физиката, вискозитетът на кръвта и материалът, от който е направен килимът, ми подсказват, че двете локви не са се озовали тук по естествен начин. – Кали идва по-близо до нас и посочва към много по-голямото кърваво петно до входа на дневната. – Обърнете внимание на очертанията тук. – Тя се навежда напред и сочи контурите, които завършват в нещо подобно на кръгла глава с назъбени ръбове. – Прилича на огромна попова лъжичка, виждате ли?
– Да – отвръщам аз.
– Това се среща често, но в по-малки размери. Пръските образуват дълго, тясно петно с изразена и ясна глава. По-острият край на петното, наречено още „опашка“, винаги сочи към първоизточника. Това е просто по-голяма версия на него и се вписва, ако нечие гърло е било прерязано. – Кали продължава да сочи. – Виждате го тук и тук. Обърнете внимание на кръвта на близката стена.

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...