Обект на веригата книжарници „Уотърстоунс” в Хъдърсфийлд, Западен Йоркшир, определи „Моята борба” от Адолф Хитлер за „перфектен коледен подарък” и „основно четиво”. Книгата от 1925 г., представяща идеите на диктатора, била включена в специална промоция. Оплаквания на клиенти обаче принудили компанията да прекрати това и да се извини за случилото се, информира британският „Телеграф”.
„Извиняваме се за объркването. Ще се свържем с всичките си книжарници от веригата, за да не допускат подобна грешка отново. Очевидно подобни определения не са подходящи за тази книга”, заявиха от „Уотърстоунс”.
Въпреки това обаче Джонатан Ливайн, 44-годишен търговец от Манчестър от еврейски произход, твърди, че е видял книгата с такива определения в книжарници в Манчестър, Ливърпул и Чешир. „Бих искал да получа обяснение за решението на „Уотърстоунс” да промотира тази гнусна творба. Когато попитах служител в Манчестър какво означава това, той ми отговори, че книгата е коледен бестселър – неподходящо определение за тази омразна работа”, гневи се той.
От веригата обаче не са съгласни с обвиненията на Ливайн: „Не сме съгласни, че активно сме промотирали тази книга. Нашите клиенти могат да имат собствено мнение и сами да решат дали да купят дадена стока или не”.
Свързани заглавия
Всяка книжарница „Уотърстоунс” с индивидуални промоции
Мамут пое управлението на „Уотърстоунс“
„Уотърстоунс“ се отказва от промоциите „Три книги на цената на две“
Търговец в Катар препоръча „Моята борба”