Начало / Свят / Заражда се движение „Окупирай Амазон”

Заражда се движение „Окупирай Амазон”

Поредният маркетингов трик на „Амазон” предизвика гняв у книжарите, пише „Ню Йорк таймс”. Големият търговец  дава 5% отстъпка (с уговорката, че не може да надвишава 5 долара) на не повече от 3 продукта за шпионаж. Клиентът получава бонуса, ако съобщи на компанията каква е цената на същата стока в традиционните магазини. Макар  книгите да не са включени в схемата, там попадат стоки, които се продават в книжарниците – DVD, играчки, музика, електроника (тук попадат четците) и спортни стоки.

Това решение предизвика остра реакция от страна на Американската асоциация на книжарите, независимите книжарници и сенатор Олимпия Сноу от Републиканската партия. Тя нарече постъпката „атака срещу малкия бизнес и неконкурентно поведение”. „Малкият бизнес се бори да оцелее всеки ден срещу гиганти като „Амазон”. Но да се насърчават клиентите да шпионират местните магазини – отива се прекалено далече”.

Орън Тейчър, който е изпълнителен директор на Американската асоциация на книжарите, изпратил писмо до основателя на „Амазон” Джеф Безос. В него се казва: „Можем да наречем вашия 5-доларов лимит поредния провокативен маркетингов трик и да го подминем. Впрочем, той е нищо повече от поредната стъпка за разширяване на вашия пазар. Правите я в ущърб на големи и малки градове, като нарушавате както тяхната идентичност и характер, така и тяхната инфраструктура, създавайки им финансови проблеми, които им пречат да плащат за жизнени необходимости като полиция, пожарна, училища и библиотеки”.

Не само книжарите изразиха възмущението си от постъпката на „Амазон”. Магазин за дрехи „Дизел” в Ню Йорк направили значки „Окупирай Амазон” по подобие на протестите „Окупирай Уолстрийт”.

Свързани заглавия
Книжарниците обвиниха Британската национална библиотека, че им подбива продажбите
Амазон” хвърли ръкавица на издателите
Издателите не трябва да отстъпват на „Амазон” и „Епъл”

Прочетете още

newspaper-412452_1280

Дигиталното време изяде кръстословиците

Раждат се преди повече от 110 години Промишлената революция тогава прави печатарството лесно и достъпно …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...