Начало / Свят / Жените и възрастните читатели били причината за бума на електронните книги

Жените и възрастните читатели били причината за бума на електронните книги

ce3b64067eb6ef5725e21886138f506bЖените и възрастните читатели на възраст над 45 години били причината за бума на електронните книги, твърди в свое изследване сайтът news.com.au. Тези групи читатели обаче не са се отказали и от хартиените издания. Това заключение е повече от любопитно, смятат от изданието, тъй като технологиите се смятат предимно за любими на по-младите. Доказателство за това е, че именно хората на възраст между 18 и 35-годишна възраст са най-сериозните потребители на социалните мрежи.

Според австралийския сайт делът на електронните книги е между 20 и 30 % от всички продажби, а читателите над 45 години са най-запалени по тях.

56584904663c8598f0bdc17305b9031b„Може би сме насред първата технологична революция, която е движена от по-възрастните“, разкрива проучване на канадската компания за е-книги „Rakuten Kobo“. Изпълнителният директор на компанията Майкъл Тамблин признава, че е бил повече от учуден от най-вярната аудитория на продуктите на фирмата му. Той обаче допълва, че това е и клиентелата на физическите книжарници. „Исках да разбера какво точно привлича по-възрастните читатели, особено в технологиите. Особено стабилни са клиентите между 55 и 64 години. Това са хората, които поддържат книжната индустрия, но надали са в основата на технологичните промени.“, казва Тамблин.

Друг любопитен факт от проучването е, че 75% от читателите са жени. Мъжете не се включват в читателските тенденции на електронни книги след 65-годишна възраст.

Електронните книги навлизат в Австралия през 2009 г., но пикът им е през 2012 г. През 2015 г. продажбите достигат до 20,3 милиона книги. В унисон със световните тенденции и в Австралия миналата година е отбелязан спад, в сравнение с 25,2 милиона продадени книги през 2014 г.

c71746a9011135b16a6ac857d5bcdc50„Много хора си купуват бестселърите на деня като „Петдесет нюанса сиво“ и „Игрите на глада“, но като премине вълната, дигиталните продажби спадат. Тази година хитът бяха антистрес книгите за оцветяване и нямаше как да намерим алтернатива на това“, казва още Тамблин. Друга ниша във възход са аудиокнигите. През 2014 г. в „Амазон“ в Австралия са продадени 5,6 милиона аудиокниги. Те са любими за съпътстване на куп дейности – работа, пътуване, домашни задължения и дори – в тоалетната.

Оказва се, че много от потребителите на аудио и електронни книги обаче продължават да си купуват и хартиени издания. „Нашите клиенти продължават да купуват средно по 60 хартиени книги годишно“, отчита босът на „Кобо“. Той допълва, че данните показват, че само клиентите дочитат само 40% от закупените електронни книги.

Прочетете още

cid10511_1671193179892_boekenberg

Библиотеките по света – Книжната планина на Нидерландия

Проектът е носител и на награди Квартал на книгите – точно това е една от …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...