Институцията отпращала клиентите към „Амазон”
Книжарниците в Обединеното кралство обвиниха Британската национална библиотека, че им подбивала продажбите, като отпращала хората към „Амазон”, съобщи „Индипендънт”. Онлайн каталогът на националната институция съдържа над 13 милиона издания. В официалната страница на библиотеката имало линк, който отпращал хората към британската версия на компанията за интернет търговия.
Това предизвика бурен протест от страна на книжарниците във Великобритания. „Най-леката дума, с която може да се определи това действие, е разочароващо. Британска институция отблъсква читателите от книжарниците. В момент, когато книжарниците, особено независимите, страдат, за да продължат съществуването си – срамно е, че Британската национална библиотека се държи като комерсиална организация”, заяви Джеймс Даунт, главен мениджър на веригата „Уотърстоунс”.
На същото мнение е и Джони де Фалб – съсобственик на лондонската книжарница „Санду”: „Британската национална библиотека е обществена институция и няма право да дава линк към „Амазон”, която в никакъв случай не е обществена организация. Британската национална библиотека трябва да подкрепя британските книжарници, не да им пречи”.
Говорител на библиотеката смята, че те не са имали намерение да подбиват продажбите на книжарниците. Обвинението било неоснователно – линкът бил само и единствено към „Амазон” и то само за 13-те милиона издания. Той допълва още, че библиотеката се радва на успех заради новата си услуга.
Във фондовете на Британската национална библиотека има 150 милиона заглавия.