Начало / Свят / Продажбите на електронни книги в Европа са ниски

Продажбите на електронни книги в Европа са ниски

Причините са и в културните различия

Продажбите на електронни книги на европейския пазар все още са ниски, пише thebookseller.com. Те заемат някъде около 1% от всички продажби. Това се дължи на факта, че главните разпространители на продукти, свързани с дигитализирането на литературата, като „Амазон”, „Епъл” и „Гугъл” не са толкова влиятелни на Стария континент.

Най-високи продажби в тази сфера в Европа има в Обединеното кралство – 6% – колкото са и в САЩ. Но следващите най-големи пазари са Франция с 1,8%, Холандия с1,2% и Германия и Испания с 1%. Прогнозите са, че до 2015 г. те ще нараснат значително.

Според проучванията, забавянето на бума на електронни издания в Европа се дължи и на културни различия. На Стария континент „уважението” към печатните издания е по-голямо и стремежът на културните елити към дигитализация е по-малък. Въпреки това се смята, че т. нар. културни елити не са множеството клиенти – веднъж станат ли масови продуктите (четци, издания), те ще бъдат възприето много бързо от читателите.

Европейските издателствата все повече инвестират в електронни книги, особено от началото на 2011 г. „Амазон” също все повече навлиза – те направиха специална германска версия на четеца „Киндъл”, който е по магазините в страната от април тази година.

Свързави заглавия
Наближава ли краят на печатните книги?
„За” и „против” е-книгата
„За” и „против” е-книгите
Журналист от английския „Телеграф”: Съжалявам новото електронно поколение

Прочетете още

2

Носителят на „Перото“ Евгени Черепов: Книгите са моята пауза от онлайн света

Тежеше ми притеснението дали съм добър писател, казва той „Извън обхват“ е една от книгите, …