Начало / Свят / „Уотърстоунс“ се отказва от промоциите „Три книги на цената на две“

„Уотърстоунс“ се отказва от промоциите „Три книги на цената на две“

Решението на веригата книжарници зарадва много конкурентите й

Най-голямата британска книжарница – „Уотърстоунс”, която това лято беше купена от руския милиардер Александър Мамут, приключва с промоциите от типа „Три на цената на две“. Те бяха ключовият похват на компанията за продажба и на тях тя дължеше маркетинговия си възход преди десетилетие, припомнят английските вестници.

Решението е взето лично от Мамут и новия му директор Джеймс Донт, който никак не харесвал да му се продават книги по този начин. Според Донт цената вече няма да бъде използвана като пазарен трик.
Веригата, която разполага с 296 магазина, ще се откаже и от намаленията, известни като „книга за 3, 5 или 7 паунда“.

Конкурентите са посрещнали радостно новината, тъй като на тях им е било трудно да се състезават на ценовата „писта“ на „Уотърстоунс“. Според тях „Три на цената на две“ е по-подходящ формат за продажба на овесени ядки, тъй като при книгите обикновено се съчетавали три нямащи нищо общо с едно с друго издания и така се пробутвала залежалата стока.

Според Греъм Нийл, редактор на Bookseller, промяната е най-драматичната стъпка, която новият мениджмънт на веригата предприема, тъй като това е било запазената й марка, а по време на кризата клиентите все повече са били привлечени от идеята да купят три книги само за 18 паунда, пък макар и някоя от тях да не им харесва.

Свързани заглавия
Собственикът на „Уотърстоунс”: Ще конкурираме „Амазон”
Мамут пое управлението на „Уотърстоунс“

Прочетете още

2

Носителят на „Перото“ Евгени Черепов: Книгите са моята пауза от онлайн света

Тежеше ми притеснението дали съм добър писател, казва той „Извън обхват“ е една от книгите, …