Начало / Свят / Английският „Телеграф” е глобен със 100 000 долара заради ревю на книга

Английският „Телеграф” е глобен със 100 000 долара заради ревю на книга

Авторката му твърди, че не е давала интервюто, с което е цитирана

Собствениците на британския вестник „Телеграф” ще трябва да платят малко над 100 000 долара заради щети, нанесени чрез ревю на книга, съобщи „Лос Анджелис таймс”. Вчера изданието загуби делото по случая.

Книгата, за която става въпрос, е „Седем дни в света на изкуството” от Сара Торнтън. Тя съдържа 250 интервюта с хора, които говорят за изкуство и бизнес. Сред интервюираните е Лин Барбър, която е писала ревюто. Според Барбър обаче, тя не е била интервюирана от Торнтън.

„Торнтън твърди, че нейната книга е изградена от дълги интервюта с 250 човека. Бих повярвала, но случайно, докато гледах списъка, попаднах на името Лин Барбър. Дала съм й интервю? Щях да забележа”, гласи цитат от ревюто.

Авторката обаче успя да докаже, че е взела 30-минутно интервю по телефона с Барбър преди 2 години. „Шокирана съм. Намерих адвокати, които да работят за мен безплатно, след което чаках 10 месеца, за да може един национален вестник да поправи фактологическа грешка, която вреди на моята репутация като журналист и учен”, коментира Торнтън.

От „Телеграф Медия Груп” заявиха, че ще обжалват.

Богато разнообразие от над 35 000 заглавия.
Поръчай добри книги от Helikon.bg!

Прочетете още

e4fffa1d095cf5b33de54ce04373be9a

Французин е най-добрият бохемист в света

Ксавие Галмиш спечели наградата Премия Бохемика за 2020-а Отличието се връчва всяка година от Моравската …