Начало / Свят / „Барнс и Ноубъл” – историята на успеха

„Барнс и Ноубъл” – историята на успеха

Ленард Риджио пръв започва да рекламира и да продава намалени книги

„Неприличното предложение” на Джон Малуон – президентът на медийния гигант Liberty Media, към Ленард Риджио за придобиването на „Барнс и Ноубъл” за 1 млрд. долара е централна новина не само в САЩ, но и в света. Кой е Риджио и каква е тайната на успеха му? Английският „Дейли Телеграф” разказва историята на най-големия книжар.

Ленард Риджио, директорът на веригата „Барнс и Ноубъл”, започва своята история като търговец на книги в началото на 60- те години на ХХ век. Тогава той работел като чиновник в университета в Ню Йорк . Риджио разбрал, че може да спечели от студентите и отворил малък магазин за книги, който се конкурирал успешно с университетската библиотека.

Постепенно популярността му нараснала и след 10 години отворил още 5 книжарници в колежи. В началото на 70-те години придобил марката „Барнс и Ноубъл” и бизнесът му се разраснал. След 5 години веригата му книжарници станала петата най-голяма в САЩ, като предлагала 150 000 заглавия и други продукти. В наши дни „Барнс и Ноубъл” продължава да отваря свои обекти във всеки университетски комплекс.

Иновации – През 1974 г. „Барнс и Ноубъл” става първата книжарница, която рекламира по телевизията. Година по-късно компанията е първата в бранша, която продава книги с отстъпка. Например заедно с вестник „Ню Йорк Таймс”. Книги по пощата могат да се поръчват от още от 70-те години на миналия век, а онлайн – от май 1997 г.
Разширение – От 1980 г. насам „Барнс и Ноубъл” строи обекти с различни размери, но винаги се старае да са прототип на първия. През 1987 г. купува по-малката верига „Би Далтън Букселър” от Дейтън Хъдсън. Малко по-късно придобива и „Дабъл Дей Букшопс” от „Бертелсман” и „Скрайбнърс” от „Макмилън”. От 1990 г. в книжарниците се правят и кафенета, като се работи основно с известната марка „Старбъкс”.

Фото: nypost.com

Прочетете още

9781250178633

Топ 10 на „Ню Йорк Таймс” (18 март – 24 март)

ХУДОЖЕСТВЕНА ЛИТЕРАТУРА  ––––––––––– 1. „The Women“ от Кристин Хана (5 седмици в класацията) 2. „The …