Издателите и книжарите трябва да работят заедно в епохата на дигитализацията
Книжарниците се нуждаят повече от всякога от подкрепа. Това е изводът от редовната конференция на Асоциацията на книжарите в Обединеното кралство. Проблемите на големите и малките книжарници в епохата на дигитализацията на книгите, предизвикателствата към бизнеса са темите, които са били във фокуса на разискванията.
„Трябва да си дадем сметка къде сме и да се разберем, как да се справим в тази ситуация. Първо, трябва да намерим повече спонсори и да инвестираме повече средства в новите технологии. Трябва отделните вериги да си помагат и да работят заедно. Голяма част читателите си купуват онлайн книги, затова трябва да се предлагат нови услуги, които улесняват все повече клиентите. Има сериозна опасност за нашия бизнес, ако продължаваме така. Можем да подобрим ситуацията, но трябва да намерим общ път, по който да вървим. Важна е много ролята на разпространителите. Издателите и търговците на дребно трябва да разберат че е-книгите не заменят традиционната книга, а просто разширяват пазара”,.казва Джейн Стрийтър, директор на Асоциацията на книжарите, цитирана от thebookseller.com.
Тя е убедена, че времето е златно, но се налага да се промени мисленето и да се прояви по-голяма честност. „ Ако използваме този момент от нашата история – за споделяне на печалбите по-справедливо, тогава можем да инвестираме съвместно в бъдеще, основано както на културния, така и на търговския растеж”, категорична е Стрийтър.
Директорът на асоциацията не подминава и ролята на рекламата във всъпителната си, като отбелязва, че колкото повече дадена книга се показва, толкова възможността да бъде купена е по-голям. „Какво ще стане, ако книжарниците изчезнат? Как издателите ще достигнат до пазара и какъв ще бъде дългосрочният културен ефект”, пита риторично Стрийтър.
Конференцията, която се откри днес в Лондон, ще продължи до 18 май.