Начало / Критика / Как да използваме слабостите си, за да успеем ( 7 урока от Малкълм Гладуел )

Как да използваме слабостите си, за да успеем ( 7 урока от Малкълм Гладуел )

Скоро излезе новата книга на Малкълм Гладуел „David and Goliath”. В нея авторът на теорията за „10-те хиляди часа” ни отвежда на ново пътешествие, което ни показва как можем да използваме слабостите си, за да постигнем успех. Представяме ви 7 урока от творбата на Гладуел, публикувани в huffingtonpost.com.

1. Не е изненада, че Давид побеждава Голиат. Всички знаем за легендата, която ни показва как аутсайдерът Давид побеждава великия войн Голиат само с помощта на прашка. Гладуел ни обяснява, че в историческия контекст на събитията, това всъщност не е изненада. Голиат е бил силен, но само в битка с хладни оръжия. Давид е бил точен стрелец с прашка. Както знаем, еволюцията на оръжията е към поразяване на целта от все по-голямо разстояние. Затова не бива да се учудваме, че по-напредналата техника печели.

2. Дислексията може да ни помогне да успеем. Едни от най-успешните бизнесмени в своята сфера – Стивън Спилбърг и Ричард Брансън – страдат от дислексия. Това ги кара да усъвършенстват неимоверно вербалната комуникация, за да компенсират това, че не могат да четат. Урокът е, че ако наблегнем на силните си страни, можем да компенсираме своите минуси.

3. Малкото пространство прави разлика. Резултатите показват, че по-малка класна стая, с по-малко на брой хора вътре, продуцира по-добри резултати. Вниманието и концентрацията на участниците е на по-високо ниво. Не случайно частните училища са с по-малобройни класове. Към това трябва да се стреми образователната система.

4. Богатите родители са изправени пред свои собствени проблеми. Всички мислят, че когато си богат, е по-лесно да си родител, защото лесно осигуряваш децата си. Това е така, но един богат родител е изправен пред това да успее да убеди детето си, че може да му купи нещо, но избира да не го направи, в името на възпитанието. Защото е по-лесно просто да кажеш, че нямаш пари, с което да приключиш въпроса. Но как да не разглезиш децата си и да ги научиш, че трябва и да се лишават от нещо, когато живееш в къща с размерите на самолетен хангар и караш „Ферари”?

5. Защо в страните с висок стандарт самоубийствата са най-много? Гладуел ни обяснява, че когато си депресиран сред нещастни хора, ти се сравняваш с останалите и виждаш, че не си единствен. Но как да намериш сили да продължиш, когато всички наоколо са с огромни усмивки на лицата?

6. По-добре „добро училище” от „прекалено добро училище”. Всичко е в ефекта на „малката риба и големия тиган”. Всички сме убедени, че „големия тиган” дава най-добрите възможности. Но ако е прекалено голям, той не стимулира творческите и лидерските качества.

7. Нещата не са такива, каквито изглеждат. Да, това е клише, но клишетата са такива, защото са верни. Много често, когато се опитваме да си обясним нещо, трябва да поглеждаме ситуацията от различни ъгли, преди да дадем окончателно мнение.

Свързани заглавия
Излезе нова книга от Малкълм Гладуел

Книги от Малкълм Гладуел тук

Прочетете още

coverlg

„Детският влак“ ще гледаме по „Нетфликс“

Адаптацията ще е на разположение през декември Книгата на Виола Ардоне се превърна в хит …

Един коментар

  1. Красимир Пашалиев

    Може би трябва да прочетете книгата преди да правите резюмета! За размера на класната стая и резултатите, Малкълм Гладуел твърди точно обратното, че оптималния, а не минималния брой на ученици в класната стая играе положителна роля в усвояването на материала и цялостната добра атмосфера в класа. По-точно между 21-24 ученици в клас.
    Още повече той е против частните училища, които се стремят първо да продадат техните услуги на родителите, без да се замислят кое е най-добро за децата. Възможно е и превода да е направен неловко, но се съмнявам. Аз лично съм чел книгата на английски.