Начало / Свят / Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги

Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги

Ароматът на шоколад влияе на продажбите на книги, съобщи npr.org, като цитира проучване на белгийски изследователи, публикувано в „Journal of еnvironmental psychology”.

Екипът от университета „Hasselt” прекарал 10 дни, наблюдавайки поведението на клиенти в местна книжарница. През определен времеви период в нея бил впръскван аромат на шоколад. Екипът забелязал, че това променя поведението на посетителите – ароматът на шоколад увеличава с 40% вероятността те да си купят романтична или готварска книга и с 22% – книга от друг жанр.  Освен това със сигурност изкушаващата миризма задържала хората по-дълго в книжарницата.

Проучването потвърждава и резултатите на друг експеримент от 2008 г., който беше стигнал до извода, че шоколадът провокира по-голямо харчене на пари. Ароматът на такива изделия карал жените да правят повече спонтанни покупки.

Свързани заглавия
Внимание! Шоколад и книги

Не аромат, а истински шоколад тук

Прочетете още

i9qxG4UVgfX4AdMGnfRzMYEowLQ

„Граф Монте Кристо“ на 180 – екранизацията постави рекорди във Франция

Книгата на Дюма е неувяхващ бестселър Филмът по романа, който излиза за първи път през …

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
"Четящият човек"
Автори
Без категория
България
Други
Интервюта
Класации
Класации "Ню Йорк Таймс"
Класации "Хеликон"
Колонката на...
Критика
Любопитно
Нови книги
Откъси
Ревюта
Свят
Събития
Читатели
Читателски дневник

Повече...